Grupa „Motylki”

Witam Was przedszkolaczki! Zapraszam na  zajęcia ruchowe.

Wszyscy są, witam Was, zaczynamy.

Już czas. Jestem ja, jesteś Ty.

Raz, dwa, trzy. X2

  1. Ćwiczenia przy piosence ”Duży mały skok”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

  1. Przy piosence Motylek tańczymy i poruszamy się jak motylki.
  2.  Motylek, motylek fruwa nad łąką,

przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.

ref.: Wietrzyk wesołą piosenkę gra:

tralalalala, tralalalala.

  1. Na skrzydłach motyla mienią się wzory,

do tańca zaprasza mrówki i pszczoły.

ref.: Wietrzyk wesołą…

III. Motylek, motylek na listku siada,

kołysze się, bo to świetna zabawa.

ref.: Wietrzyk wesołą…

Link do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=2e-Zs4fMOfg

  1. „Na łące możemy spotkać? zagadki

Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)

  1. Zabawa ruchowa z poduszkami „Żabka”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=WO1H8csHPqs

  • Żabka Ewa po łące skakała Do przodu, do tyłu W bok, w bok (w prawo/w lewo) Bawić się chciała.
  • Żabka Ewa po łące skakała Z kamyka na kamyk przeskakiwała.
  • Żabka Ewa pająka spotkała Szybko uciekał Bo go zjeść chciała.
  • Żabka Ewa pszczołę spotkała Patrzyła jak pyłek z kwiatów zbierała.
  • Żabka Ewa bobra spotkała Razem z nim tamę budowała.
  • Żabka Ewa mrówki spotkała na domek – wieżę kamyki im podawała.
  • Żabka Ewa po łące skakała Jak się zmęczyła to w błotku się schowała I tam odpoczywała.

 

  1. Razem z rodzicami namalujcie motylka za pomocą rysowanego wierszyka.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

Czekam na zdjęcia waszych prac J

 

Grupa „Jeżyki”

Witam Was serdecznie Zapraszam na zajęcia J J

  1. Ćwiczenia ruchowe – zabawa „Spacer na łąkę

Wiosenna wróżka(mama) ze swoją czarodziejską pałeczką (różdżką) zaprasza was na wiosenną łąkę. (W rytm muzyki dziecko maszeruje, wykonując ruchy naprzemienne – prawa ręka dotyka lewego kolana, a lewa ręka prawego kolana). Jesteśmy na łące. Co wyczarowała wróżka? (Rodzic wymienia kolejno rośliny i zwierzęta – dzieci rysują je oburącz w powietrzu – motyle, kwiaty, biedronki z kropkami, trawa, słoneczko itp.).

     Ćwiczenia narządów artykulacyjnych

  • Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
  • Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
  • Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
  • Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
  • Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
  • Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.

     Ćwiczenia oddechowe.

     Na łące wieje mały wiaterek – każde dziecko dmucha lekko na trzymany przed ustami pasek papieru. Teraz wiatr jest mocniejszy – dzieci dmuchają mocniej. (Wdech nosem – wydech ustami, długi, powolny). Wiatr się uspokoił. Możemy wąchać kwiaty (wdech nosem – wydech nosem).

  1. Na początek kilka zagadek ciekawe czy odgadniecie, kto mieszka na łące?

     Zagadki „Mieszkańcy łąki”:

 

     Bardzo powoli chodzi po świecie,
    niewielki domek ma na grzbiecie.  ŚLIMAK

    Ten dobrze nam znany robaczek
   ma bardzo szykowny kubraczek.
   Kubraczek wytworny, czerwony,
  czarnymi plamkami zdobiony. BIEDRONKA

   On, gdy tylko wstaje słońce,
   z kwiatka na kwiatek lata po łące,
  by wszystkich, którzy są w okolicy
  barwa skrzydełek swoich zachwycić. MOTYL

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Bociany na łące”:

 

Dzieci spacerują po pokoju w dowolnych kierunkach przy muzyce. Na pauzę w muzyce zatrzymują się i stoją przez chwilę na jednej nodze.(Udając bociana)

 

Zabawa Motyle (do tej zabawy będziemy potrzebowali 4 koszulki w 4 kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym. Koszulki rozkładamy w dowolnym miejscu w pokoju(symbolizują one kwiaty na łące)

W tej zabawie wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne i przy okazji utrwalamy z dzieckiem kolory)

Dzieci tańczą w takt muzyki, na pauzę wypowiadamy nazwę wybranego koloru. W tym czasie dziecko podchodzi do wytypowanego kwiatka i przykuca, gdy muzyka zacznie grać powolutku się prostuje i odlatuje na łąkę. 

Myślę, że świetnie się bawiliście.

3.

Na zakończenie zapraszam na pracę twórczą wg. Waszego pomysłu.

Rysujemy kolorową wiosenną łąkę wraz z mieszkańcami. A kto na tej łące zamieszka? Zależy od Was.

Życzę miłego dnia.

Grupa „Pieski”

Witajcie dzisiaj wtorek i duża porcja ruchu!!!

  1. Zabawa poranna „Wesołe powitanie” (witanie się różnymi częściami ciała).

Dzieci odwracają się twarzą do mamy lub taty, na hasło:

witają się paluszki – dziecko i osoba dorosła witają się paluszkami,

witają się dłonie – dziecko i osoba dorosła dotykają się dłońmi,

witają się łokcie – dziecko i osoba dorosła dotykają się łokciami,

witają się kolana – dziecko i osoba dorosła dotykają się kolanami,

witają się stopy – dziecko i osoba dorosła dotykają się stopami,

witają się plecy – dziecko i osoba dorosła dotykają się plecami.

 

  1. Zabawa ,,Kto dogoni motyla’’– dziecko biega omijając przeszkody (domowe sprzęty) próbując złapać wymyślonego kolorowego motyla.

Zamieszczam link: Jak narysować motyla?

                         https://www.youtube.com/watch?v=i81MNGjMODc

 

  1. Zabawa „Łąka”- opowieść ruchowa, zabawa relaksacyjna odczytuje rodzic.

Nastaje piękny wiosenny dzień. Słońce ciepłymi promieniami ogrzewa ziemię budząc przyrodę do życia. Wszyscy mieszkańcy łąki wykonują swoje prace. Mrówki budują mrowisko, dziecko zaprasza, siostrę, brata jedno za drugim. Maszerują w różnych kierunkach mieszkaniu, domu.

Kiedy mrówki są zmęczone, wracają do mrowiska i odpoczywają dzieci wracają na czworakach w wyznaczone miejsce, kładą się na dywanie i przez chwilę pozostają w bezruchu.

Pszczoły zbierają nektar, przenoszą pyłek fruwając z kwiatka na kwiatek. Dzieci wyciągają ręce na boki i małymi krokami przemieszczają się w dowolnych kierunkach po mieszkaniu, domu.. naśladując głosy pszczół – bzzz. Powiał wiatr. Kwiaty i trawa kołyszą się w różne strony, zatrzymują się, unoszą ręce w górę, kołyszą nimi nad głowami równocześnie naśladując szum wiatru – szuszuszu…

Nagle pojawiają się piękne motyle.   – dzieci maszerują w miejscu, ręce wyciągnięte na boki, wykonują powolne ruchy, unoszą je w górę, następnie powoli

 

  1. Zabawa,, „Kwiaty rosną- kwiaty więdną” dzieci reagują na sygnał rodzica.

Kwiaty rosną  dziecko stoi na palcach jak najwyżej i wyciąga ręce do  słońca. Kwiaty więdną dziecko kuli się i przykuca.

 

  1. „Pszczółka śpi w ogrodzie”. Zamieszczam link do piosenki i do zabawy ruchowej

 

 

Grupa „Wiewiórki”

Witam Was w dniu dzisiejszym.

  1. Wierszyk na powitanie i określenie swojego nastroju.

Wstaje nowy dzień a ja rosnę z nim.

Czy go zrobię dobrym? Czy go zrobię złym?

Jestem jeszcze mała /mały, mam niewiele lat

Ale w moich rękach leży cały świat. 😊

Powtórz wiersz za rodzicem i staraj się zapamiętać choć fragment.

Na koniec naszego dnia przygotuj kartkę i narysuj za pomocą buźki swój dzisiejszy nastrój.

Słuchajcie zawsze we wtorek przychodzi czas na gimnastykę bo pamiętacie, że jest bardzo ważna. Włączcie filmik i ćwiczcie.

https://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU

 

Zapraszam Was jeszcze do wykonania zadania grafomotorycznego.

Przygotuj obrazek i narysuj na początku po śladzie i dokończ samodzielnie.

/ Załącznik – grafomotoryka/

Grafomotoryka - robaczki

Grupa „Kotki”

Witam was dzieciaczki, dzisiaj czas na gimnastykę. Załóż wygodny strój i znajdź w domu miejsce do ćwiczeń.

  1. Zabawa ruchowa „Bocian i żabka”- Na hasło rodzica „bocian” dziecko naśladuje chód bociana, na hasło „żabka” naśladują skaczącą żabkę.
  2. A teraz posłuchajcie wiersza:

„Łąka” I. Salach

„Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka
tutaj kwiatek – o różowy
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka
Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci
więc zatańczmy z nimi chwilę.”

 

  1. Rozmowa na temat wiersza:

– O czym był wiersz?
– Jakiego koloru była łąka?
– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
– O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
– Co wydały motyle nad łąką?
– Kogo zaprosiły motyle na bal?

 

  1. „Bal na łące” – dowolny taniec dziecka z chusteczką lub wstążką przy dowolnej muzyce.

 

  1. A teraz zapraszam was na ćwiczenia gimnastyczne:
  • Poznanie własnego ciała:
    – Leżenie na plecach – „Przyklejamy się mocno do podłogi” 
    – Leżenie na brzuchu – „Przyklejamy się mocno do podłogi”
    – Ślizganie się w kółko na plecach
    – Ślizganie się w kółko na brzuchu 
    – W siadzie- przemienne przyciąganie nóg zgiętych w kolanach (ręce oparte wzdłuż boków)
    – Siedząc – kręcenie się w kółko na pośladkach 
    – Czołganie się na brzuchu do przodu, z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg 
    – Czołganie się na plecach do przodu, z wyciąganiem i zginaniem na przemian rąk i nóg
    – W siadzie prostym – rozcieranie i poklepywanie kolan, ud, łokci itp. 
    – Marsz z wysokim unoszeniem kolan
    – Bieg na „gumowych nogach”
    – Leżenie na plecach i turlanie się w różne strony
  • Poznanie otoczenia fizycznego:
    – Jeździmy po całym pokoju na brzuchu, na plecach, na pośladkach
  • Nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą:
    – Prowadzenie ślepca – dziecko zamyka oczy, a rodzic prowadzi je po całym pokoju (potem następuje zmiana ról)

    – Walka kogutów – dziecko w parze z rodzicem w przysiadzie doskakują do siebie dotykając się dłońmi i odskakują od siebie
    – Taczki – rodzic przytrzymuje dziecko za kostki, które porusza się na dłoniach imitując taczkę
    – Paczka – dziecko zwija się w „kłębek” a rodzic próbuje „rozwiązać paczkę” ciągnąc za ręce i nogi ( zamiana ról)
  • Ćwiczenia twórcze:
    – Swobodny taniec przy muzyce wolnej i szybkiej
  • Zakończenie:
    – Wyciszenie dziecka – leżenie na plecach, swobodny wdech powietrza nosem, wypuszczenie ustami.

 

  1. Na zakończenie wykonajcie takie ćwiczenie oddechowe „Biedronka”. Dzieci wycinają 6 czarnych kropek z dowolnego papieru, proszę abyście pokolorowali obrazek oprócz kropek. Później za pomocą słomki do picia przenieście wycięte kropki na przygotowany szablon owada.

Link do obrazka: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/biedronka

 

Grupa „Zajączki”

ruch

Grupa „Pszczółki”

DZIEŃ DOBRY PSZCZÓŁKI, CIESZYMY SIĘ BARDZO, ŻE TAK ŁADNIE PRACUJECIE, MIMO, ŻE ZA OKNEM JUŻ TAKA PIĘKNA POGODA, ALE DOBRZE SIĘ SKŁADA, PONIEWAŻ MÓWIMY W TYM TYGODNIU O ŁĄCE I JEJ MIESZKAŃCACH, MOŻECIE OBSERWOWAĆ CO SIĘ DZIEJE  I CO SŁYCHAĆ NA ŁĄCE PODCZAS SPACERÓW.

  1. Zabawa ruchowo – taneczna do piosenki „Słoneczko uśmiechnij się”. Tańczcie według własnego pomysłu, uśmiechajcie się.

https://www.youtube.com/watch?v=XR_aTcsfi7Y

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć – zagadka:

„Zielony dywan, a na nim kwiatów tyle,

Piją tam nektar pszczoły, osy i motyle” ( łąka )

  1. Zapoznanie się z treścią wiersza I. Salach „Łąka”

„Łąka tylu ma mieszkańców

zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka

tutaj kwiatek – o różowy

Z kopca wyszedł krecik mały

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni

przycupnęła boża krówka

Nad tą łąką kolorową

bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci

więc zatańczmy z nimi chwilę.”

 

Rozmowa na temat wiersza:

– O czym był wiersz?

– Jakiego koloru była łąka?

– Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

– O jakich roślinach jest mowa w wierszu?

– Co wydały motyle nad łąką?

– Kogo zaprosiły motyle na bal?

  1. „Mieszkańcy łąki” wymień jak najwięcej mieszkańców łąki. Podaje małą podpowiedź, aby nie zapomnieć o żadnym z nich  (mrówka, biedronka, pająk, chrabąszcz, pszczoła, motyl, kret, zaskroniec, żaba, mysz, mucha, osa, żuk, konik polny).

5 .    Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę ( dzieci maszerują w różnych kierunkach).Słońce mocno świeci (ręce w górę i naśladujemy jak świeci, kręcąc dłońmi), a wiatr rozdmuchuje nasiona roślin ( dzieci chodzą na czworakach i dmuchają). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko (pokazujemy jak się rozglądamy).  Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar( dzieci latają jak pszczółki, machając rekami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem. (naśladują bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach kończyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dzieci siedzą poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko( naśladują dźwięk: cyk, cyk). Nagle niewiadomo z kąt pojawiły się żaby (dzieci naśladują skakanie żabek), kumkały głośno ( naśladują kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi ( naśladują chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukał w trawie. Ponieważ niczego nie mógł  znaleźć –złe klekotały( naśladują głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę (naśladują głos skowronka: fiu,fiu), odpowiadał mu wróbel ( naśladują głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach ( dzieci naśladują ruch latających motylków, a później siadają skrzyżnie). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu. Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki (dzieci biegają w różnych kierunkach). Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho
i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół (bżż,bżż) , pobzykiwania komarów (bzz,bzz), nie słychać było kumkania żab (kum, kum), ani odległego klekotania bociana (kle, kle). Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna. Ponieważ łąka jest piękna, śle tylko wtedy gdy jest na niej gwar odgłosów owadów i zwierząt.

  1. Usiądźcie, lub połóżcie się wygodnie na podłodze, zamknijcie teraz oczy i posłuchajcie.

https://www.youtube.com/watch?v=aNwLAGTS74c

Czy potraficie opowiedzieć, co sobie wyobraziliście? Posłuchajcie jeszcze raz odgłosów, jednak teraz już możecie oglądać i sprawdzić, czy taką łąkę wdzieliście w myślach.

  1. Zadania w kartach pracy strony 30,31,32,33. Wykonajcie zadania, a kto ma jeszcze chęci
    i siły proszę narysujcie kredkami lub może namalujcie farbami łąkę z kwiatami.