Grupa ” Motylki”

Witajcie. Dzisiaj  kolejne zajęcia związane z łąką. Gotowi na nowe wyzwania??? No to zaczynamy!!!

  1. Dziś poćwiczymy nasze buzie.
  • Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
  • Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
  • Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
  • Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
  • Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
  • Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu

 

  1. Zapraszam do zabawy przy piosence „Bąki z łąki”. Spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki i refrenu, oczywiście z pomocą rodziców. Wymieńcie zwierzęta jakie  występowały w piosence. Myślę, że piosenka się Wam spodoba i chętnie będziecie ją śpiewać.
     Czekamy na filmiki jak śpiewacie i bawicie się przy piosence.

 

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

Znów się zastanawiam jak w każde lato

Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?

Na trawie, na łące kocyk rozłożę

Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!

 

Bąki z łąki

I biedronki

I puchate, grube trzmiele

Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele!

 

  1. Na zakończenie wykonajcie zadanie na karcie pracy-„Kolory na łące”.

Grupa „Jeżyki”

   Dzień dobry dzieci. Przed Wami nowe wyzwania muzyczne . Powodzenia!!!

 

  1. Na początek proponuję Wam opowieść ruchową z ćwiczeniami artykulacyjnymi- „Mieszkańcy łąki”. Drodzy rodzice przeczytajcie swoim pociechom krótki tekst, a Wy kochane Jeżyki naśladujcie ruchem i dźwiękiem kolejno występujące po sobie zwierzęta łąkowe.

Na pięknej majowej łące stał bocian i rozglądał się dokoła. Stanął na jednej nodze i głośno zaklekotał… Stanął na drugiej nodze i odezwał się ponownie… Wtem ujrzał w trawie małego ślimaka. Poruszał się powoli. Dźwigał na plecach swój domek, omijając zręcznie przeszkody. Nagle usłyszał jakiś szelest. Przestraszył się i schował do skorupki. To żabka go przestraszyła. Skakała szybko, jakby przed kimś uciekała. Zawołała głośno do swoich towarzyszek…, wskoczyła do strumyka. Odezwały się inne żaby… i też ukryły się pod wodą. Widziała to wszystko pszczoła, która siedziała na kwiatku. Słychać było wyraźnie jej głos… Wzbiła się wysoko w powietrze i , kołując, spoglądała na łąkę. Potem usiadła na najpiękniejszym kwiatku, jaki wypatrzyła, zabrzęczała radośnie i zabrała się do zbierania pyłku. A potem odleciała do ula.

 

  1. Posłuchajcie piosenki ,, Bal na łące” (słowa i muzyka. T.Wójcik). Z pomocą rodziców spróbujcie nauczyć się dwóch pierwszych zwrotek. I odpowiedzcie na

 

1-Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

2- Dylu – dylu już grają,

grube bąki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę,

sapią przy tym troszeczkę.

3- A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

                      https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

                        Odpowiedzcie na pytania dotyczące piosenki:
                        -Jaki instrument stroiły świerszcze?
                        -Co robiły bąki?
                        -Ile było małych biedronek?
                        -Jaki taniec chciały tańczyć biedronki?

  1. Na zakończenie wykonajcie zadanie na karcie pracy-,,Mały i duży”.
  2. Dla chętnych

Grupa „Pieski”

Witajcie! Środy nastał  muzyki czas… trochę ruchu i słuchania:

  1. ,,Bal na Łące’’ – piosenki dla dzieci. Zamieszczam link:

ps://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

  1. Zabawa ,,Masz zielone”. Dziecko skacze jak żabka po pokoju. Na hasło rodzica ,,masz zielone” – dziecko szuka na sobie lub w domu rzeczy, przedmiotów w kolorze zielonym.
  2. Zabawa „Wiosna budzi motyle” – budzenie do życia siedzących motyli. Dziecko, które usłyszy obok swojego ucha dzwoneczek, czuje się obudzone, ustawia się za bratem, siostrą z dzwoneczkiem i maszeruje razem z nim. Zabawa kończy się, aż wszystkie dzieci będą maszerowały za ,,Wiosną”. Wszystkie obudzone motyle mogą przez chwilę tańczyć ,wirować jak motyle na łące przy muzyce.

4 .Zabawa ,,Motyle na łące’’ – piosenka

  1. Słuchanie piosenki „Wiosenna poleczka”. Zamieszczam link: http://chomikuj.pl/rajla/pomoce+do+przedszkola/muzyka/wiosenne+piosenki

       

  1. Na wiosnę pogoda jest bardzo zmienna. Raz pada deszcz, raz świeci słońce innym razem wieje wiatr. Zatańczcie „Wiosenny taniec” z gazetami przy muzyce z własnego zbioru. Rodzic rozdaje każdemu dziecku gazetę, dziecko naśladuje ruchy pokazane przez rodzica. Przy użyciu gazety naśladują deszcz, robią z gazety parasol, bądź kałużę, którą przeskakują, naśladują wiejący wiatr czy świecące słońce.

7.Zabawa „Waszym zadaniem jest zatańczenie i zaśpiewanie „Kaczuszek”, ale według własnej melodii.

,,Kaczuszki”

  1. Ta kaczuszka dzióbek ma Ta kaczuszka skrzydła ma i ogonek też ma Kwa kwa kwa kwa / 4x

Ref. Bo wszystkie kaczki lubią wodę. W niej uwielbiają kąpać się, kochają pływać i nurkować wesoło kwakać i trawkę jeść /2x

  1. Ta kaczuszka żółta jest mrugać oczkiem lubi też i uśmiecha wciąż się Kwa kwa kwa kwa 4x
  2. Jak kaczuszka dzióbek mam. Jak kaczuszka skrzydła mam i ogonek też mam Kwa kwa kwa kwa

 

Grupa ” Wiewiórki”

Witajcie w kolejnym dniu naszej wspólnej pracy.

  1. Rozpoczniemy od zabawy pt „Na wiosennej łące”

Wyruszamy na wycieczkę:

– idziemy spacerkiem rozglądamy się na boki,

– pięknie świeci słoneczko – przeskakujemy z nogi na nogę,

– łąka już bardzo blisko, biegniemy biegniemy,

– dotarliśmy, ooo! jak tu pięknie! z radości skacz wysoko wysoko w górę.

 

„Biedronka” – lataj po pokoju lub podwórku machając skrzydełkami, na uderzenie w bębenek zamień się w bociana i powtarzaj „kle, kle, kle”.

„Żabki i bocian” – na wyznaczonym terenie dzieci naśladują żabie podskoki – odbijanie się do przodu z przysiadu podpartego – oraz odgłosy żab. Na hasło „bocian idzie” – dzieci – żabki umykają przed nim do stawu (wyznaczone miejsce w rogu pomieszczenia).

„Wiosenne kwiatki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci maszerują po sali, rozglądając się i szukając wiosennych kwiatów. Co jakiś czas schylają się, by je powąchać. Wykonują naprzemiennie skłony i wyprosty.

SUPER!

  1. Nauczymy się piosenki o żabkach. Powtarzajcie słowa piosenki za rodzicem.

 

ŻABEK  TŁUM

Raz nad stawem się spotkały,

Żabki duże, żabki małe,

Czystą wodą pochlapały,

Łapki duże, łapki małe.

Re re kum, re re kum, skacze żabek tłum.
Re re kum, re re kum, skacze żabek tłum.

 

Wtem bociana zobaczyły,

 I do stawu hyc wskoczyły,

Jak umiały, tak pływały,

Bocianowi uciekały.

Re re kum, re re kum, pływa żabek tłum.
Re re kum, re re kum, pływa żabek tłum.

Bocian już poleciał sobie,

W całej krasie i ozdobie,

Wyszły żabki więc na trawę,

I zrobiły tam zabawę.

 

Posłuchaj piosenki. 😊 / Załącznik -piosenka„ Żabek tłum” /

  1. Praca plastyczna:

http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/rysowanie-po-sladzie-i-kolorowanie-zielona-zaba

  1. Poznajcie etapy powstawania żaby.
  2. Przedszkolaki zapraszam do obejrzenia film o życiu żab 

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

 

Grupa ” Kotki”

Witam was kochane przedszkolaki😊. Mam nadzieję że humory wam dzisiaj dopisują, więc zapraszam was do zabawy.

  1. Zabawa „Ukryte dźwięki”– w tej zabawie wykorzystujemy telefon lub przenośny odtwarzacz muzyki, np. głośnik. Telefon lub głośnik chowamy w pokoju i puszczamy dowolną piosenkę z dziecięcego repertuaru. Zadaniem dziecka jest słuchać uważnie i odnaleźć ukryte urządzenie;
  2. Zapraszam was dzieci do obejrzenia filmiku pt. „Majowa łąka i jej mieszkańcy”

 https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U

 

Pytanie dla dzieci:

– Jakie owady możemy spotkać na łące?

– Co możemy zrobić, żeby w naszym ogrodzie lub na łące było dużo owadów?

 

  1. Posłuchajcie teraz piosenki „Biedroneczki są w kropeczki”

 

https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g

 

  1. Uskarżał się mały muchomor,
    Pod brzózką się tuląc do mamy,
    Dlaczego, choć piękny rzekomo,
    Czerwony kapelusz ma w plamy.

 

Ref. Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie,
U motylka plamek kilka służy ku ozdobie,
W drobne cętki storczyk giętki liliowe tuli płatki,
Ty mój grzybku też masz łatki i śliczny kapelusik,
Więc niech stale cię nie smuci ten drobny biały rzucik.

 

  1. Marysia błękitne ma oczy,

 w bródce dołeczek uroczy,
Lecz w sercu ma smutek po brzegi,
Bo nosek Marysi jest w piegi.

 

Ref. Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie,
U motylka plamek kilka służy ku ozdobie,
W drobne cętki storczyk giętki liliowe tuli płatki,
Bo na kropki widać moda,
więc trzeba dojść do wniosku,
Że w tym właśnie jest uroda, że piegi są na nosku.

 

  1. A teraz proszę abyście wzięły do ręki zieloną kredkę i rytmicznie kreśliły do piosenki „Biedroneczki są w kropeczki”  pionowe kreski na białej kartce. Tę czynność możecie powtórzyć.

 

  1. „Biedroneczka” – rysowane wierszyki. Nauczcie się rysować biedronkę, wytnijcie ją i przyklejcie na kartkę z narysowanymi przez was pionowymi kreskami.

 

Lin do rysowanej biedronki: https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc

 

To już wszystko na dziś, zapraszam jutro na zajęcia 😊

Grupa Zajączki”

muzyka

Grupa ” Pszczółki”

Zapraszam Was dzisiaj na zajęcia muzyczne

  1. Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was!

Ręce w górę, mały skok, teraz w górę – hop, hop, hop!

  1. Aby dobrze zacząć dzień poruszać trzeba się
  • Zabawa „Żaby na łące” – dzieci – żabki skaczą po łące, Rodzic wypowiada słowa Kle, kle wtedy żabki zatrzymują się bez ruchu, a rodzic obserwuje czy się porusza. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • Zabawa „Maki na łące” – potrzebne żółte słońce z Dzieci są makami, które rozkwitają na łące. Najpierw stoją prosto z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia, rodzic pokazuje słoneczko w górę, a maki rozkwitają, podnoszą ręce do góry, stoją na jednej nodze, ręce kołyszą się u góry, na boki i w górę. Zabawa powtarzamy kilka razy.
  • Zabawa „Wiatr i chmurki” – na rytm bębenka lub stukania, dzieci – chmurki poruszają się w różne strony, po chwili rytm jest szybszy i chmurki również szybciej się poruszają. Kilka razy zmieniamy rytm bębenka.
  1. Nauczcie się słów piosenki „Bąki z łąki”
  2. Znów się zastanawiam jak w każde lato
    Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?
    Na trawie, na łące kocyk rozłożę
    Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!

Ref.Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele!  (całość 2X)

 

  1. Pracują ciężko i pyłek zbierają
    Dzięki nim kwiaty dobrze się mają
    A także owoce, warzywa i zboże
    Jak to się dzieje, spytać ktoś może?

Ref.Bąki z łąki
I biedronki
I puchate, grube trzmiele
Muszki, muchy
Małe pszczółki
To planety przyjaciele! (całość 2x)

 

A teraz posłuchajcie i zaśpiewajcie razem :

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

  1. Zapraszam Was teraz do obejrzenia ciekawych przygód Skrzata Borówki, który opowie Wam, co się dzieje na łące, kto tam mieszka, co je, a może się dowiecie czegoś nowego???

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&t=6s

 

  1. Zadania w kartach pracy na stronie 34,35, 38,39.

Dla wytrwałych Wąż, który pozjadał kwiatki, skreślajcie po kolei litery kwiatków, z pozostałych powstanie nazwa kwiatka, którego nie zdążył zjeść. Do roboty!