Grupa ” Motylki”
Witam Was w ten wtorkowy poranek. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi do dzisiejszych zajęć.
- Na Początku zatańczycie do dobrze znanej Wam piosenki ,,Głowa, ramiona…”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
- Zabawa ruchowa Książki.
Połóżcie się na boku na kocyku. Na hasło „Książki się otwierają”, przechodzicie do leżenia na wznak, wyciągacie na boki wyprostowane ręce i nogi- głęboki wdech nosem a wydech ustami. Na hasło „Książki się zamykają”, wracacie do pozycji wyjściowej, czyli znowu kładziecie się na bok z nogami podkurczonymi. Na hasło „Książki stoją na regale”(spokojnie bez gwałtownych ruchów) wstajecie i nogi układacie na baczność – ważna jest właściwa postawa ciała plecy wyprostowane łopatki ściągnięte.
- Zabawa ruchowa Poruszamy się jak…
Osoba dorosła pokazuje Wam w jaki sposób poruszają się mieszkańcy łąki. Gdy rodzic wypowie nazwę mieszkańca łąki, Waszym zadaniem będzie poruszać się w sposób wcześniej pokazany:
motyl – biegacie i machacie rękami,
konik polny – skaczecie obunóż,
bocian – unosicie zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,
żaba – skaczecie jak żaby (z przysiadu podpartego).
- Przeprawa przez rzekę.
Na podłodze kładziecie poduszki, które będą kamieniami, a reszta pomieszczenia to rzeka. Waszym zadaniem będzie przejście przez rzekę po kamieniach-poduszkach. Ale UWAGA na głowę kładziecie sobie książeczkę, która w trakcie przeprawy przez rzekę nie może Wam spaść z głowy. Jeśli spadnie to wracacie na pierwszy kamyk.
I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. - Taniec mai i kaczuchy.
Spróbujcie zatańczyć do jednej z poniższych piosenek z książką na głowie. Kto chce może zatańczyć do jednej i drugiej piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
- Potnijcie, albo potargajcie kartkę z bloku na paski i dmuchajcie paski papieru tak aby tańczyły.
- Na zakończenie uzupełnijcie kartę pracy.
Grupa ” Jeżyki”
Witam Was serdecznie !
- Zabawa paluszkowa „Bajkopisarz”
Pisarz bardzo lubi ciszę, (Dzieci palcami obu rąk masują lekko płatki swoich uszu)
Wtedy dobrze mu się pisze, (Na dywanie kreślą ręką wiodącą litero-podobne wzorki)
Teraz już nie skrobie piórem, (Palcami obu rąk „drapią” w podłogę)
Tylko stuka w klawiaturę. (Stukanie kolejno palcami obu rąk w podłogę.
Gimnastyka buzi i języka „Zrób tak jak Żabka”.
Zapraszam do ćwiczeń logopedycznych. Tym razem do wydrukowania karty.
Dzieci będą losować dane ćwiczenie.
- Zestaw zabaw ruchowych
- „To, co lata po łące” – dzieci tańczą w takt muzyki, na pauzę w muzyce przyjmują pozycję bociana- stają na jednej nodze, druga noga zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki.
- „To, co skacze po łące”- dzieci naśladują skoki żab w takt muzyki, na pauzę w muzyce siadają w siadzie skrzyżnym i naśladują rechot żab.
- „Biedronki”- dzieci maszerują na czworakach po pokoju w takt muzyki, udając biedronki, na pauzę w muzyce, kładą się na plecach i machają rękoma i nogami.
- Na zakończenie proszę przygotować kilka książeczek dzieci (8 sztuk)
Różnej wielkości i grubości. Zadaniem dzieci będzie klasyfikacja książeczek na: duże, małe, grube, cienkie. Po zakończenie dzieci wybierają jedną książeczkę, którą rodzice czytają. Po wysłuchanej bajce rysują piękny obrazek przedstawiający wysłuchaną historyjkę.
Dobrej zabawy. Czekam na Wasze prace.
Grupa ” Pieski”
1.Zabawa poranna: Przywitanie się i zaproszenie do wspólnej zabawy z rodzicami, siostrą, bratem.
W kole wszyscy tu stoimy, każdy czyjąś rączkę trzyma tak zabawa się zaczyna!
2.Zabawa ,,Małe-duże”. Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe obręcze. Wewnątrz nich umieszcza książki małe i duże. Podczas trwania utworu, dziecko swobodnie porusza się po dywanie. Na przerwę w muzyce rodzic podaje podaje hasło: duże lub małe, a zadaniem dziecka jest ustawić się przy obręczy, wewnątrz której znajduje się odpowiedniej wielkości książka.
3.Zabawa ,,Książki’’- dzieci zajmują dowolne miejsca na dywanie. Leżą na bokach. Na hasło ,,książki się otwierają”, przechodzą do leżenia na wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło ,,książki się zamykają”, powracają do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. ,,Książki stoją na regale’’ przechodzą do stania na baczność.
- Zabawa „Mali ilustratorzy”. Dziecko z bratem, siostrą, poruszają się po mieszkaniu przy dźwiękach włączonej muzyki. Gdy dźwięk muzyki milknie, rodzic podaje nazwę dowolnego przedmiotu. Zadaniem dzieci jest narysować ten przedmiot w powietrzu i podać, do czego on może służyć.
- Zamieszczam link zabawy ruchowe: https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c
Grupa ” Wiewiórki”
Witam we wtorkowy dzień.
Zatańczymy teraz do piosenki z Króla Lwa– poruszamy się.
https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY
„Jak powstaje książka?”
Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają i jaką drogę do nas przemierzają.
Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek. Wszystko dokładnie zapisuje, a w jego rękopisie znajdziemy wiele notatek. Potem wystarczy dokładnie pomysły na komputerze przepisać. Ale na tym nie koniec, musicie jeszcze dalej mnie posłuchać… Całymi godzinami, dniami, a czasem miesiącami dzieło swe pisarz dopracowuje, a gdy jest już gotowe wydawcy go prezentuje. W wydawnictwie dużo pracy zatem mają, bo książkę pisarza dokładnie przeglądają, sprawdzają… Recenzent poprawki nanosi sprawnie, a ilustratorzy obrazki do książki rysują ładnie. Gdy książka jest już gotowa, pora na drukowanie. W wielkiej drukarni maszyny rozpoczynają drukowanie i tak tysiące książek powstanie. Które do księgarni pozostanie wydawcy już rozesłanie. W księgarni książkę możemy kupić, a w bibliotece możemy ją wypożyczyć. Lecz gdy ją już przeczytamy, to w kąt nie rzucamy, ale na półkę ładnie odkładamy.
„Jak powstaje książka?”
https://www.youtube.com/watch?v=jgcWVmLqKTk
W filmie było sporo nowych słów. Kilka z nich możemy sobie utrwalić:
– autor pisze książkę,
– ilustrator wykonuje obrazki do książki,
– drukarnia drukuje i oprawia książkę,
– księgarnia to miejsce, gdzie możemy kupić nowe książki,
– biblioteka to miejsce gdzie możemy wypożyczyć książki.
Zobacz obrazki – załącznik
Załacznik - jak powstaje książkaA ponieważ jest dzisiaj wtorek poćwiczymy z rodzicem w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4
Książki nie tylko do czytania – zabawy ruchowe: należy przygotować kilka książek niezbyt dużych.
Pierwsze zadanie to rozłożenie książek tak, aby powstał tor przeszkód. Stojąc na baczność należy położyć książkę przed sobą, wrócić po następną i przekroczyć już położoną. Znów położyć kolejną książkę i tak rozkładać wszystkie przygotowane książki.
– skoki obunóż przez książki,
– skoki zwarto rozkroczne – zeskok między książkami i rozkrok nad książką,
– bieg slalomem pomiędzy książkami,
– zbieranie po jednej książce i odkładanie w wyznaczone miejsce robiąc stos książek
do wyboru marszowym krokiem lub biegiem.
Ćwiczenia w parach:
– siad rozkroczny stopy dotykają się- podajemy sobie kolejno kilka książek wykonując skłony do przodu,
– siad skrzyżny opieramy się plecami – podajemy książkę odchylając tułów do boku, z jednej strony podajemy z drugiej odbieramy,
– siad płaski nogi wyprostowane- podajemy książkę nad głową , a następnie pochylamy się z nią do stóp, współćwiczący opierając się o plecy powoli kładzie się na współćwiczącym wykonującym skłon.
Na zakończenie marsz przy rytmicznej piosence z książką na głowie. Postawa wyprostowana, głowa nie pochyla się, ruchy spokojne, można asekurować książkę uniesionymi rękami.
Grupa ” Kotki”
Witam was dzieci, dzisiaj przed nami ćwiczenia gimnastyczne. Załóżcie wygodny strój, zróbcie miejsce do ćwiczeń i przygotujcie gazetę. Ale zaczniemy od ćwiczeń logopedycznych.
1. Zabawa logopedyczna „Książki”- nasze buzie zamieniamy w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
– „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego. Proszę powtórzyć ćwiczenia kilka razy.
2. Zabawa „Wesołe zdania”. Dziecko odpowiada na pytania pokazując kciuk do góry- TAK, w dół – NIE.
– Królowa Śniegu pędziła po śniegu mercedesem.
– Przyjacielem Gargamela był pies.
– Jaś i Małgosia mieszkali w pięknym zamku.
– Śnieżka była najbrzydszą dziewczyną w królestwie.
– Czy wróżka to dobra postać z bajki?
– Czy złota rybka spełniła trzy życzenia rybaka?
– Królowa to żona króla, a ich córka to królewna.
3.Zabawa organizacyjno – porządkowa.
Dziecko porusza się po pokoju w dowolny sposób, na polecenie „STOP” zatrzymuje się i podnosi gazetę w górę.
4.Ćwiczenie zwinnościowe – podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.
- Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.
- Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
- W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte
w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch. - Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu poruszajmy się w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
- Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.
- W staniu, rulonik trzymany za końce z przodu – przełożyć nogę przez rulonik, a następnie tą samą drogą przejść do pozycji wyjściowej (ćwiczenie wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę).
- Improwizacja ruchowa – dziecko, wykorzystując rulonik, naśladuje różne ruchy np. szermierza, oszczepnika, zamiatacza ulic i inne.
- Ugnieść gazetę tak, aby powstała kula (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuty i chwyty z dodatkowymi zadaniami, np.: przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić „młynek” rękami, wykonać obrót itp.
- W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz i jednorącz.
- „Przesuwanka” – skacząc na jednej nodze – przesuwanie kulki stopą w różnych kierunkach (ćwiczyć skacząc na prawej i lewej nodze).
- Marsz we wspięciu na palcach z kulką na głowie i przejście do siadu skrzyżnego. W siadzie skrzyżnym – skręty głową w prawo w tył i w lewo w tył.
- W siadzie podpartym, kolana rozchylone, kulki między stopami – podrzucanie kulki stopami, chwyty rękami.
W marszu, kulki na dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wdech nosem
i próba zdmuchnięcia kulki z dłoni.
Grupa ” Zajączki”
z książką mi do twarzy - ruchGrupa ” Pszczółki”
WITAJCIE MOJE PSZCZÓŁKI, MIŁO WAS ZNOWU WIDZIEĆ, CIESZĘ SIĘ, ŻE TAK CHĘTNIE KORZYSTACIE Z NASZYCH ZAJĘĆ. W TYM TYGODNIU ROZMAWIAMY O KSIĄŻKACH.
- Powitajmy się piosenką
„Wszyscy są witam Was,
zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś Ty
raz, dwa i trzy 3x
- Rodzice przygotowują plecak, a w nim książeczki z bajkami. Zanim dzieci go otworzą przeczytajcie zagadkę.
Choć nie ma zamka ani kluczyka
Często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków , bajek i opowieści”. (książka)
Po odgadnięciu przez dzieci zagadki, dziecko otwiera plecak i wyjmuje z niego książki z bajkami dla dzieci. Wspólne oglądanie książek.
Dziecko odpowiada na pytania:
– Czym różnią się od siebie te książeczki?
-Czy są tej samej wielkości?
-Czy są tej samej grubości?
-Czy mają takie same kolory?
-Co można znaleźć w książkach?
-Gdzie możemy kupić książkę?
-Gdzie możemy wypożyczyć książkę?
-W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?
- Zabawa ruchowa – „KORONA CZYTELNIKA” . Do ćwiczeń przygotujcie taką książkę, która jest mocna, twarda, o książki trzeba dbać, jednak można też ostrożnie z nimi poćwiczyć.
Dziecko otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę i stara się utrzymać ją
w tej pozycji podczas gdy prowadzący wydaje kolejno polecenia:
– obracamy się,
– przechodzimy na drugą stronę pokoju
– przechodzimy robiąc slalom (wcześniej układamy klocki w linii w odpowiedniej odległości
– robimy w miejscu 5 przysiadów
– tańczymy, dokładnie tak jak na balu (wolno i dostojnie)
– chodzimy bokiem
– chodzimy w tył
- Do kolejnych ćwiczeń przygotujcie gazetę.
– Zabawa ożywiająca
Bieg z wymijaniem i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyno i zapowiedź „burza” dzieci zatrzymują się i przyjmując dowolną pozycję – chronią się przed zamoknięciem wykorzystując gazetę. Powtórz kilka razy.
– Ćwiczenie zwinnościowe
Podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania. Powtórz 5x
– Ćwiczenie dużych grup mięśniowych
Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze. Powtórz 10x
– Ćwiczenie mięśni kręgosłupa w klęku
Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórz 10x.
– Ćwiczenie mięśni kręgosłupa leżąc na brzuchu
W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch. Powtórz 10x.
– Ćwiczenie mięśni brzucha w siadzie skulonym
Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
– Ćwiczenie koordynacyjne
Zwijamy gazetę oburącz w kulkę, następnie wrzucamy ją do kosza ustawionego na drugiej stronie pokoju. Można porwać ją i wrzucić kilka kulek po kolei.
- Zapoznajcie się teraz z regulaminem poszanowania książek.
REGULAMIN POSZANOWANIA KSIĄŻEK.
– Myj ręce przed czytaniem.
– Nie zginaj rogów kartek.
– Używaj zakładki.
– Nie wyrywaj kartek z książki.
– Nie pisz i nie rysuj w książce.
– Nie czytaj przy jedzeniu.
– Nie śliń palców przy odwracaniu kartek.
– Obłóż książkę w papier lub folię.
– Napraw ją, gdy się rozkleja.
– Nie czytaj przy słabym świetle.
– Podczas czytania siedź prosto i swobodnie.
– Nie zginaj cienkiej książki w rulon.
- Zagadka na temat zakładki do książki:
Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,
włóż ją do środka, niech w książce zostanie.
Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,
kiedy na czytanie chęć tobie powróci (zakładka do książki)
- Zakładka- praca plastyczna. Potrzebne: kolorowa kartka, nożyczki, klej, kredki, stare gazety z tekstem.
Zadanie dzieci polega na ozdobieniu kartoników przy pomocy literek swego imienia wyciętych z gazety oraz kredek tak, by mogły służyć jako zakładka do książek.