Grupa ” Motylki” 

Witam Was w ten wtorkowy poranek. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi  do dzisiejszych zajęć.

  1. Na Początku zatańczycie do dobrze znanej Wam piosenki ,,Głowa, ramiona…”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

  1. Zabawa ruchowa Książki.

Połóżcie się na boku na kocyku. Na hasło „Książki się otwierają”, przechodzicie do leżenia na wznak, wyciągacie na boki wyprostowane ręce i nogi-  głęboki wdech nosem a wydech ustami.  Na hasło „Książki się zamykają”, wracacie do pozycji wyjściowej, czyli znowu kładziecie się na bok z nogami podkurczonymi.  Na hasło „Książki stoją na regale”(spokojnie bez gwałtownych ruchów) wstajecie i nogi układacie na baczność – ważna jest właściwa postawa ciała plecy wyprostowane łopatki ściągnięte.

  1. Zabawa ruchowa Poruszamy się jak…

Osoba dorosła pokazuje Wam w jaki sposób poruszają się mieszkańcy łąki. Gdy rodzic wypowie nazwę mieszkańca łąki, Waszym zadaniem będzie poruszać się w sposób wcześniej pokazany:

motyl –  biegacie i machacie rękami,

konik polny –  skaczecie obunóż,

bocian –  unosicie zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,

żaba –  skaczecie jak żaby (z przysiadu podpartego).

  1. Przeprawa przez rzekę.
     Na podłodze kładziecie poduszki, które będą kamieniami, a reszta pomieszczenia to rzeka. Waszym zadaniem będzie przejście przez rzekę po kamieniach-poduszkach. Ale UWAGA na głowę kładziecie sobie książeczkę, która w trakcie przeprawy przez rzekę nie może Wam spaść z głowy. Jeśli spadnie to wracacie na pierwszy kamyk.
    I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.
  2. Taniec mai i kaczuchy.
    Spróbujcie zatańczyć do jednej z poniższych piosenek z książką na głowie. Kto chce może zatańczyć do jednej i drugiej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

https://youtu.be/zW1_ANe0l94

 

  1. Potnijcie, albo potargajcie kartkę z bloku na paski i dmuchajcie  paski papieru tak aby tańczyły.
  2. Na zakończenie uzupełnijcie kartę pracy.

Grupa ” Jeżyki” 

Witam Was serdecznie !

  1. Zabawa paluszkowa „Bajkopisarz”

Pisarz bardzo lubi ciszę,           (Dzieci palcami obu rąk masują lekko płatki swoich uszu)

Wtedy dobrze mu się pisze,    (Na dywanie kreślą ręką wiodącą litero-podobne wzorki)

Teraz już nie skrobie piórem,  (Palcami obu rąk „drapią” w podłogę)

Tylko stuka w klawiaturę.        (Stukanie kolejno palcami obu rąk w podłogę.

Gimnastyka buzi i języka „Zrób tak jak Żabka”.

Zapraszam do ćwiczeń logopedycznych. Tym razem do wydrukowania karty.

Dzieci będą losować dane ćwiczenie.

  1. Zestaw zabaw ruchowych
  • „To, co lata po łące” – dzieci tańczą w takt muzyki, na pauzę w muzyce przyjmują pozycję bociana- stają na jednej nodze, druga noga zgięta w kolanie, ramiona rozłożone na boki.
  • „To, co skacze po łące”- dzieci naśladują skoki żab w takt muzyki, na pauzę w muzyce siadają w siadzie skrzyżnym i naśladują rechot żab.
  • „Biedronki”- dzieci maszerują na czworakach po pokoju w takt muzyki, udając biedronki, na pauzę w muzyce, kładą się na plecach i machają rękoma i nogami.

 

  1. Na zakończenie proszę przygotować kilka książeczek dzieci (8 sztuk)

Różnej wielkości i grubości. Zadaniem dzieci będzie klasyfikacja książeczek na: duże, małe, grube, cienkie. Po zakończenie dzieci wybierają jedną książeczkę, którą rodzice czytają. Po wysłuchanej bajce rysują piękny obrazek przedstawiający wysłuchaną historyjkę.

Dobrej zabawy. Czekam na Wasze prace.

Grupa ” Pieski” 

1.Zabawa poranna: Przywitanie się i zaproszenie do wspólnej zabawy z rodzicami, siostrą, bratem.

W kole wszyscy tu stoimy, każdy czyjąś rączkę trzyma tak zabawa się zaczyna!

2.Zabawa ,,Małe-duże”. Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe obręcze. Wewnątrz nich umieszcza książki małe i duże. Podczas trwania utworu, dziecko swobodnie porusza  się po dywanie. Na przerwę w muzyce rodzic podaje podaje hasło: duże lub małe, a zadaniem dziecka jest ustawić się przy obręczy, wewnątrz której znajduje się odpowiedniej wielkości książka.

3.Zabawa ,,Książki’’- dzieci zajmują dowolne miejsca na dywanie. Leżą na bokach. Na hasło ,,książki się otwierają”, przechodzą do leżenia na wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło ,,książki się zamykają”, powracają do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. ,,Książki stoją na regale’’ przechodzą do stania na baczność.

  1. Zabawa „Mali ilustratorzy”. Dziecko z bratem, siostrą, poruszają się po mieszkaniu przy dźwiękach włączonej muzyki. Gdy dźwięk muzyki milknie, rodzic podaje nazwę dowolnego przedmiotu. Zadaniem dzieci jest narysować ten przedmiot w powietrzu i podać, do czego on może służyć.
  2. Zamieszczam link zabawy ruchowe: https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c

 

Grupa ” Wiewiórki” 

Witam we wtorkowy dzień.

Zatańczymy teraz do piosenki z Króla Lwa– poruszamy się.

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

„Jak powstaje książka?”

Dzisiaj się dowiemy jak książki powstają i jaką drogę do nas przemierzają.

Gdy pisarz ma już pomysł na książkę, to jest już dobry początek. Wszystko dokładnie zapisuje, a w jego rękopisie znajdziemy wiele notatek. Potem wystarczy dokładnie pomysły na komputerze przepisać. Ale na tym nie koniec, musicie jeszcze dalej mnie posłuchać… Całymi godzinami, dniami, a czasem miesiącami dzieło swe pisarz dopracowuje, a gdy jest już gotowe wydawcy go prezentuje. W wydawnictwie dużo pracy zatem mają, bo książkę pisarza dokładnie przeglądają, sprawdzają… Recenzent poprawki nanosi sprawnie, a ilustratorzy obrazki do książki rysują ładnie. Gdy książka jest już gotowa, pora na drukowanie. W wielkiej drukarni maszyny rozpoczynają drukowanie i tak tysiące książek powstanie. Które do księgarni pozostanie wydawcy już rozesłanie. W księgarni książkę możemy kupić, a w bibliotece możemy ją wypożyczyć. Lecz gdy ją już przeczytamy, to w kąt nie rzucamy, ale na półkę ładnie odkładamy.

 „Jak powstaje książka?”

https://www.youtube.com/watch?v=jgcWVmLqKTk

W filmie było sporo nowych słów. Kilka z nich możemy sobie utrwalić:

– autor pisze książkę,
– ilustrator wykonuje obrazki do książki,
– drukarnia drukuje i oprawia książkę,
– księgarnia to miejsce, gdzie możemy kupić nowe książki,
– biblioteka to miejsce gdzie możemy wypożyczyć książki.

Zobacz obrazki – załącznik

Załacznik - jak powstaje książka

A ponieważ jest dzisiaj wtorek poćwiczymy z rodzicem w domu.

https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

Książki nie tylko do czytania – zabawy ruchowe: należy przygotować kilka książek niezbyt dużych.

Pierwsze zadanie to rozłożenie książek tak, aby powstał tor przeszkód. Stojąc na baczność należy  położyć książkę przed sobą, wrócić po następną i przekroczyć już położoną. Znów położyć kolejną książkę i tak rozkładać wszystkie przygotowane książki.

– skoki obunóż przez książki,

– skoki zwarto rozkroczne – zeskok między książkami i rozkrok nad książką,

– bieg slalomem pomiędzy książkami,

– zbieranie po jednej książce i odkładanie w wyznaczone miejsce robiąc stos książek

        do wyboru marszowym krokiem lub biegiem.

Ćwiczenia w parach:

– siad rozkroczny stopy dotykają się- podajemy sobie kolejno kilka książek wykonując skłony do przodu,

– siad skrzyżny opieramy się plecami – podajemy książkę odchylając tułów do boku, z jednej strony podajemy z drugiej odbieramy,

– siad płaski nogi wyprostowane- podajemy książkę nad głową , a następnie pochylamy się z nią do stóp, współćwiczący opierając się o plecy powoli kładzie się na współćwiczącym wykonującym skłon.

Na zakończenie marsz przy rytmicznej piosence z książką na głowie. Postawa wyprostowana, głowa nie pochyla się, ruchy spokojne, można asekurować książkę uniesionymi rękami.

 

Grupa ” Kotki” 

Witam was dzieci, dzisiaj przed nami ćwiczenia gimnastyczne. Załóżcie wygodny strój, zróbcie miejsce do ćwiczeń i przygotujcie gazetę. Ale zaczniemy od ćwiczeń logopedycznych.

1. Zabawa logopedyczna „Książki”-   nasze buzie zamieniamy w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
– „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego. Proszę powtórzyć ćwiczenia kilka razy.

 

2. Zabawa „Wesołe zdania”. Dziecko odpowiada na pytania pokazując kciuk do góry- TAK, w dół – NIE.

– Królowa Śniegu pędziła po śniegu mercedesem. 
– Przyjacielem Gargamela był pies.
– Jaś i Małgosia mieszkali w pięknym zamku.
– Śnieżka była najbrzydszą dziewczyną w królestwie.
– Czy wróżka to dobra postać z bajki?
– Czy złota rybka spełniła trzy życzenia rybaka?
– Królowa to żona króla, a ich córka to królewna.

3.Zabawa organizacyjno – porządkowa.

Dziecko porusza się po  pokoju w dowolny sposób,  na polecenie „STOP”  zatrzymuje się i podnosi gazetę w górę.

4.Ćwiczenie zwinnościowe – podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.

  1. Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.
  2. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.
  3. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte 
    w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.
  4. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu poruszajmy się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).
  5. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.
  6. W staniu, rulonik trzymany za końce z przodu – przełożyć nogę przez rulonik,  a następnie tą samą drogą przejść do pozycji wyjściowej (ćwiczenie wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę).
  7. Improwizacja ruchowa – dziecko, wykorzystując rulonik, naśladuje różne ruchy np. szermierza, oszczepnika, zamiatacza ulic i inne.
  8. Ugnieść gazetę tak, aby powstała kula (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu, w chodzie, w biegu, rzuty i chwyty z dodatkowymi zadaniami, np.: przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić „młynek” rękami, wykonać obrót itp.
  9. W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz i jednorącz.
  10. „Przesuwanka” – skacząc na jednej nodze – przesuwanie kulki stopą w różnych kierunkach (ćwiczyć skacząc na prawej i lewej nodze).
  11. Marsz we wspięciu na palcach z kulką na głowie i przejście do siadu skrzyżnego. W siadzie skrzyżnym – skręty głową w prawo w tył i w lewo w tył.
  12. W siadzie podpartym, kolana rozchylone, kulki między stopami – podrzucanie kulki stopami, chwyty rękami.

W marszu, kulki na dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wdech nosem
i próba zdmuchnięcia kulki z dłoni.

https://www.google.com/search?sa=X&sxsrf=ALeKk00mRefkL–728-m70pAOelhw62vow:1589815847018&source=univ&tbm=isch&q=Postacie+z+bajek+kolorowanki+do+wydrukowania&ved=2ahUKEwjL-MbG3b3pAhVi-ioKHWg_DhUQsAR6BAgKEAE&biw=1280&bih=578

Grupa ” Zajączki” 

z książką mi do twarzy - ruch

Grupa ” Pszczółki” 

WITAJCIE MOJE PSZCZÓŁKI, MIŁO WAS ZNOWU WIDZIEĆ, CIESZĘ SIĘ, ŻE TAK CHĘTNIE KORZYSTACIE Z NASZYCH ZAJĘĆ. W TYM TYGODNIU ROZMAWIAMY O KSIĄŻKACH.

  1. Powitajmy się piosenką

 „Wszyscy są witam Was,

zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś Ty

raz, dwa i trzy 3x

 

  1. Rodzice przygotowują plecak, a w nim książeczki z bajkami. Zanim dzieci go otworzą przeczytajcie zagadkę.

Choć nie ma zamka ani kluczyka

Często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,

wierszyków , bajek i opowieści”. (książka)

 

Po odgadnięciu przez dzieci zagadki,  dziecko otwiera plecak i wyjmuje z niego książki z bajkami dla dzieci. Wspólne oglądanie książek.

Dziecko odpowiada na  pytania:

– Czym różnią się od siebie te książeczki?

-Czy są tej samej wielkości?

-Czy są tej samej grubości?

-Czy mają takie same kolory?

-Co można znaleźć w książkach?

-Gdzie możemy kupić książkę?

-Gdzie możemy wypożyczyć książkę?

-W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?

  1. Zabawa ruchowa – „KORONA CZYTELNIKA” . Do ćwiczeń przygotujcie taką książkę, która jest mocna, twarda, o książki trzeba dbać, jednak można też ostrożnie z nimi poćwiczyć.

Dziecko otrzymuje książkę, którą kładzie na głowę i stara się utrzymać ją

w tej pozycji podczas gdy prowadzący wydaje kolejno polecenia:

– obracamy się,

– przechodzimy na drugą stronę pokoju

– przechodzimy robiąc slalom (wcześniej układamy klocki w linii w odpowiedniej odległości

– robimy w miejscu 5 przysiadów

– tańczymy, dokładnie tak jak na balu (wolno i dostojnie)

– chodzimy bokiem

–  chodzimy w tył

  1. Do kolejnych ćwiczeń przygotujcie gazetę.

– Zabawa ożywiająca

Bieg z wymijaniem i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na mocne uderzenie w tamburyno i zapowiedź „burza” dzieci zatrzymują się i przyjmując dowolną pozycję – chronią się przed zamoknięciem wykorzystując gazetę. Powtórz kilka razy.

– Ćwiczenie zwinnościowe

 Podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania. Powtórz 5x

– Ćwiczenie dużych grup mięśniowych

Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze. Powtórz 10x

– Ćwiczenie mięśni kręgosłupa w klęku

Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórz 10x.

– Ćwiczenie mięśni kręgosłupa leżąc na brzuchu

W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch. Powtórz 10x.

– Ćwiczenie mięśni brzucha w siadzie skulonym

Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu  dzieci poruszają się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).

– Ćwiczenie koordynacyjne

Zwijamy gazetę oburącz w kulkę, następnie wrzucamy ją do kosza ustawionego na drugiej stronie pokoju. Można porwać ją i wrzucić kilka kulek po kolei.

  1. Zapoznajcie się teraz z regulaminem poszanowania książek.

REGULAMIN POSZANOWANIA KSIĄŻEK.

– Myj ręce przed czytaniem.

– Nie zginaj rogów kartek.

– Używaj zakładki.

– Nie wyrywaj kartek z książki.

– Nie pisz i nie rysuj w książce.

– Nie czytaj przy jedzeniu.

– Nie śliń palców przy odwracaniu kartek.

– Obłóż książkę w papier lub folię.

– Napraw ją, gdy się rozkleja.

– Nie czytaj przy słabym świetle.

– Podczas czytania siedź prosto i swobodnie.

– Nie zginaj cienkiej książki w rulon.

 

  1. Zagadka na temat zakładki do książki:

Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,

włóż ją do środka, niech w książce zostanie.

Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,

kiedy na czytanie chęć tobie powróci (zakładka do książki)

 

  1. Zakładka- praca plastyczna. Potrzebne: kolorowa kartka, nożyczki, klej, kredki, stare gazety z tekstem.

 Zadanie dzieci polega na ozdobieniu kartoników przy pomocy literek swego imienia wyciętych z gazety oraz kredek tak, by mogły służyć jako zakładka do książek.