Grupa „Motylki”

Witam Was w ten piękny czwartkowy dzień i zapraszam na zajęcia.

  1.    Zaczniemy od ćwiczeń w parach, więc zaproście mamę, tatę, brata, czy siostrę do współpracy. Pamiętajcie o bezpieczeństwie i wygodnym stroju.

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

  1. Ile książek jest na tej półce? – zabawa matematyczna.
    Rodzic nakleja na podłodze 4 paski z taśmy malarskiej (lub układa sznurki/skakanki), informując Was, że są to półki na książki. Waszym zadaniem będzie  rzucenie kostką do gry, przeliczenie liczby wyrzuconych oczek i ułożenie na wyznaczonej półce odpowiednią liczbę książek ( pamiętajcie jeden rzut na jedną półkę).  Następnie wskazujecie półkę, która ma najwięcej książek oraz tę, na której jest ich najmniej. Jeśli są półki, na których znajduje się taka sama liczba sztuk, może także je wskazać.
  2. „Kolorowe książeczki” – zabawa matematyczna. Spójrzcie na obrazek (książki) i odpowiedzcie na pytania:

-Ile jest książek na rysunku? 
-Jakiego koloru są książki? 
– Jakiego koloru jest książka która leży? 
-Jakiego koloru jest pierwsza książka?  (zaczynamy liczenie od lewej strony ponieważ jest to właściwy kierunek przygotowania do umiejętności czytania i pisania)

           -Jakiego koloru jest książka którą widać między (lub w środku) niebieską a
            czerwoną?

  1.  „Kolorowe książki” – praca plastyczna. Zaprojektujcie okładkę książki techniką dowolną.

 

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry kochani!! Witam Was w ten piękny czwartkowy poranek, który rozpoczniemy od ćwiczeń.

  1. Na początek załóżcie wygodny, sportowy strój i przygotujcie bezpieczne miejsce do ćwiczeń. Gotowe? Świetnie! Jeśli wszystko gotowe to zaczynamy.

https://www.youtube.com/watch?v=F60Y1eElcsY

 

  1. „Czym różnią się książki?”

Przynieście z domowej biblioteczki 3 lub 4 różne książki i połóżcie na kocy lub stole. Wasze zadanie polega na przyjrzeniu się książeczkom i odpowiedzeniu na pytania:

– Czy wszystkie książki są takie same?

– Jakiej wielkości mogą być książki?

– Proszę, wskaż jakąś dużą/ małą książkę.

– Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?

– Proszę, wskaż książkę, która jest gruba/cienka?

– Czy wszystkie książki mają taki sam kolor?

– Wskaż jakąś książkę i powiedz, w jakim jest kolorze?

  1. Zabawa matematyczna-  „Ile książek”.
  2. Otocz pętlą książki, które leżą na krześle.
  3. Teraz zapraszam do obejrzenia bajki Rodzina Treflików „Warto czytać”.

https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

 

Grupa ” Pieski”

1.Powitanie poranne  z rodzinką:  ,,Gdy rączki się spotykają’’.

Powitanie

Gdy się rączki spotykają,

To od razu się witają (podanie dłoni).

Gdy się kciuki spotykają,

To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk).

Gdy się palce spotykają,

To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni).

 

2.Zabawa„Kto to zgubił?”-przyporządkowywanie przez dzieci przedmiotów z bajek do odpowiednich postaci (np. pantofelek, piernik, koszyczek, buty, krasnoludek czerwony kapelusik).

  1. Zabawa manipulacyjna ,,Pinokio’’. Ułożenie z wybranych klocków postaci pajacyka z bajki. Pytanie do dziecka: Ile i jakie klocki wykorzystałeś?

4.Jestem książką zamieszczam link:

https://www.youtube.com/watch?v=2k13EM6NtCg

5 ,,Bajeczki’’- zamieszczam link:

https://www.youtube.com/watch?v=aGfrMwIbPTY

  1. Liczenie do 10 – przeliczanie książek, zabawek, klocków. Dziecko licząc, dotyka po kolei każdego liczonego przedmiotu. Liczenie po 2 – ustawiamy przedmioty parami, liczymy: 2,4,6,8,10.
  2. Zabawa ,,Moja ulubiona książka’’ – wskaż rodzicowi, którą książkę lubisz. Jeśli potrafisz to powiedz, dlaczego? ( jest o ulubionym bohaterze, ma ładne ilustracje, może jest to album o zwierzętach, które bardzo Cię interesują, a może to książka kucharska, dzięki której pomagasz mamusi gotować..?) Zadaniem będzie: Policzyć, ile książek wyłożyliście na stole? Posegreguj je na duże i małe, grube i cienkie, dla dzieci i dorosłych, z ilustracjami i bez, w cienkiej okładce i grubej.

Grupa ” Wiewiórki”

Hej przedszkolaki – „Wiewióreczki”. Jaki mamy dzień tygodnia? Oczywiście czwartek więc zapraszam na ciekawe zajęcia.

  1. Zapraszam do muzycznej zabawy

„Taniec dla dzieci Gumi miś”

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

  1. Rozwiąż zagadkę

 „Choć nie ma zamka ani kluczyka często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków, bajek i opowieści”.

(książka)

  1. „Jakie książki lubimy?”

Rozmowa na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dzieci i książek znajdujących się w domu. Dziecko siedzi  na dywanie. Rodzic układa na środku książki. Razem z dzieckiem omawia tematykę zgromadzonych książek. Tłumaczy, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania, opowiadać długą historię, lub mogą być napisane wierszem. Dziecko mówi, jakie książki lubi najbardziej, kto najczęściej czyta mu książki. Opowiada, jaka jest jego ulubiona książka, próbuje wymienić jej tytuł i bohaterów.

  1. Posłuchaj wiersza

 „Smutna książeczka”

Pewnego dnia ze swej półeczki,

skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

Razem tańczyły, razem śpiewały,

I bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jedna książeczka w kącie została,

taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,

karteczki z niej powyrywała i długopisem strony popisała.

Cichutko w kącie książeczka płakała,

bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane,

że książeczki chcą i lubią być szanowane.

Odpowiedz na pytania:

 – Dlaczego książeczka była smutna?

 – Co należy zrobić, by książeczki nie były smutne?

POZNAJCIE ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK

Wiewiórki (30)

Grupa „Kotki”

Dzień dobry dzieci, dzisiaj zapraszam was do zabaw matematycznych.

  1. Zaczynamy od zabawy ruchowej. Zaśpiewajcie piosenkę z pokazywaniem, potem wykonujcie ćwiczenia według poleceń.

Link do ćwiczeń z liczeniem:  https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

  1. Dokończenie cytatów, pochodzące ze znanych utworów dla dzieci.

    Żeby kózka nie skakała………….
    Był sobie słoń, wielki jak słoń, zwał się ten słoń …………….

           A w trzecim siedzą same grubasy siedzą i jedzą …………….
           Pan kotek był chory i …………….
           Nad rzeczką opodal krzaczka ……………….
           Entliczek – pentliczek …………………….
           Abecadło ……………………….
           Zasadził dziadek ………………….
           Murzynek  Bambo …………………….
           Biega, krzyczy pan Hilary …………….

  1. Zaproście teraz rodzeństwo lub rodzica do gry planszowej, którą przygotowała dla was pani Edytka. Poniżej zamieszczam link do wydrukowania gry. Najlepiej jak przykleicie na tekturkę pokolorowaną przez was kartkę z wydrukowaną grą. Przygotujcie kostkę do gry oraz pionki. Pozostało mi tylko życzyć miłej zabawy!!!

file:///C:/Users/bekow/Downloads/GRA%20PLANSZOWA%20Z%20KSI%C4%84%C5%BBK%C4%84%20MI%20DO%20TWARZY.pdf

 

  1. Dla chętnych udostępniam jeszcze karty pracy.

https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/dzie%C5%84-ksi%C4%85%C5%BCki-karty.pdf

 

Dzisiaj żegnam się z wami i serdecznie pozdrawiam wszystkie dzieci oraz ich rodziców.

 

Grupa ” Zajączki”

Zajączki 21.05.

Grupa „Pszczółki” 

Pszczółki 21.05.