Grupa „Motylki”

Witajcie kochani! 🙂  Dziś zajęcia plastyczne

  1. Zabawa taneczna przy muzyce z filmu „Minionki”

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

  1. Karta pracy –ćwiczenia grafomotoryczne. Na pewno znacie książkę „ Czerwony Kapturek”, więc w tym ćwiczeniu musicie zaprowadzić Czerwonego Kapturka do swojej babci.
motylki 22.05.2020 karta pracy

Tańcobajki – Taniec Kapturka „ Czerwony Kapturek”. Zobaczcie i może zatańczycie.

https://www.youtube.com/watch?v=mLhL5r1ZsFU

 

III. Zabawa paluszkowa „Pięć paluszków mam”.

 

Mam paluszków całą gromadkę,
Wyciągamy 5 palców
Wyprawię je zaraz w rejs moim statkiem.
Z drugiej dłoni formujemy łódeczkę
Kapitan Kciuk na rufie stoi,
Kładziemy kciuk na dłoni-łódeczce
A obok bosman, co niczego się nie boi
Dokładamy palec wskazujący
Kolorowa papuga, Pirat i Piratka
Dokładamy palec środkowy, serdeczny i mały
I już palców jest gromadka.
Ruszamy wszystkimi (5) palcami.

 

Na koniec pokolorujcie obrazek i poproście mamę lub tatę, żeby Wam na dobranoc przeczytali książeczkę.

motylki kolorowanka 22.05.2020

Dziś były luźniejsze zajęcia. Życzę Wam miłego weekendu i dużo zdrówka dla rodziców i dla Was kochane Motylki.

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry moi mili.

  1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od gimnastyki buzi i języka. A następnie zaśpiewajcie znaną Wam dobrze piosenkę Aram sam sam i wykonajcie ćwiczenia sprawnościowe palców dłoni.

 

           „Lustro”

           Dobierzcie się dwójkami. Jedna osoba robi minę, a druga naśladuje je
           natychmiast, jak w lustrzanym odbiciu. Zmiana ról. Za każdym razem imitator(
           naśladowca)  próbuje odgadnąć, jakie uczucia druga osoba  chciała wyrazić – czy był
           niezadowolony, wystraszony, szczęśliwy itp.

            Zaśpiewajcie i zatańczcie do piosenki A ram sam sam.

            https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI&t=2s

-Zabawa paluszkowa „ Bajkopisarz” Z. Dymitroca

            Pisarz bardzo lubi ciszę,                  Palcami obu rąk masują lekko płatki swoich
uszu

Wtedy dobrze mu się pisze.                       Na dywanie kreśli ręką wiodącą literopodobne
wzorki

Teraz już nie skrobie piórem,                    Palcami obu rąk „ drapie” w podłogę.

Tylko stuka w klawiaturę.                          Stuka kolejno palcami obu rąk w podłogę.

  1.  Teraz nadszedł czas na zajęcia plastyczne. Proszę wybierzcie dogodną formę pracy. Wykonajcie pracę plastyczną zgodnie z Waszą inwencją twórczą.

-„Moja książka” – zabawa w tworzenie książki– złóżcie kilka kartek na pół, włóżcie jedną w drugą, a następnie spróbujcie wymyślić i narysować historyjkę o wybranej postaci z bajki.

-„Moja okładka” – praca plastyczna. Wykonajcie okładkę do ulubionej  książki.

  1. Dla chętnych :

-Rozwiążcie kilka bajkowych zagadek.

-Obejrzyjcie bajkę ,,Złota książka”

https://www.youtube.com/watch?v=LkT1NHGNM8Y

 

 

 

Grupa ” Pieski”

1.Witamy się zabawą poranną z rodzicami, siostrą, bratem…..

Wszystkie pieski spały (zaciśnięta dłoń).

Pierwszy obudził się ten mały (otwieramy mały palec).

Mały obudził średniego,

Który spał obok niego (otwieramy drugi palec).

Gdy średni już nie spał,

To duży też przestał (otwieramy trzeci palec).

Trzy pieski się bawiły,

Czwartego obudziły (otwieramy czwarty palec).

Cztery pieski szczekały,

Piątemu spać nie dały (otwieramy kciuk i machamy całą dłonią).

  1. Zabawa „ Moja książka”. Zaprojektowanie przez dziecko swojej książeczki oraz okładki do niej. Malowanie farbami, kredkami lub wyklejanie plasteliną. Instrukcja wykonania książeczki znajduje się w linku: https://www.youtube.com/watch?v=jgcWVmLqKTk
  2. „ Moja ulubiona postać z bajki” – znając niesamowite zdolności plastyczne naszych przedszkolaków zachęcam do stworzenia swojej ulubionej postaci z bajki dowolną techniką plastyczną.
  3. Bajka „Pomysłowy wnuczek’’ – biblioteka. Zamieszczam link: https://www.youtube.com/watch?v=6D08tHNz2Ms

Grupa ” Wiewiórki”

Witam Was kochani serdecznie.

Rozpoczniemy od wspólnej zabawy tanecznej:

https://www.youtube.com/watch?v=UP-ctUE4DHo&feature=emb_rel_pause

  1. 1. „Nasza historia” – wspólne układanie opowiadania. Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic zaczyna opowiadać historię: Dawno, dawno temu, za górami, za lasami żyła sobie piękna księżniczka. Dziecko kontynuuje opowiadanie według swojego pomysłu. Rodzic wspiera dziecko, podsuwa pomysły i zachęca je do samodzielnego wymyślania dalszej części. Po opowiedzeniu historii, Rodzic kończy opowiadanie.

Słuchajcie dziś mam dwie propozycje a Wy wybierzcie co chcielibyście zrobić- jaką pracę plastyczną wykonać.

  • „Moja książeczka”

Wykonanie własnej książeczki przez dziecko z pomocą rodzica. Składamy kartkę w harmonijkę (wielkość kartki i grubość powstałej książeczki dowolna, można zrobić ją ze zwykłej kartki A4 złożonej w harmonijkę ) lub dziurkujemy pojedyncze kartki i łączymy sznureczkiem albo wstążeczką. Przygotowujemy stronę tytułową rysujemy obrazki, kolorujemy. Tematyka książeczki dowolna.

 

  • „Zakładka Ludek”

Potrzebne nam będą:

  • kolorowe kartki z bloku technicznego,
  • włóczka i gruba igła,
  • klej i nożyczki.

Wycinamy z kartki bloku technicznego prostokąt o wybranych wymiarach. Następnie na środku prostokąta zaznaczamy ołówkiem dwa równoległe odcinki i łączymy je po jednej ze stron półkolem tak, by powstał kształt długiego „nosa”. Używając nożyczek (po zrobieniu małej dziurki na środku), wycinamy ten kształt. Z kartek innego koloru wycinamy koła, które będą oczami naszej zakładki. Przyklejamy je nad nosem. Na szczycie zakładki robimy małe dziurki igłą i przewlekamy przez nie nitki włóczki – w ten sposób powstaną włosy. I gotowe! Oczywiście zakładki mogą mieć nosy o różnym kształcie – wszystko zależy od wyobraźni twórczej.

Życzę wspaniałej zabawy. Pamiętajcie, jeśli wykonacie książeczkę dbajcie o nią. Jeśli zaś zrobicie Ludka niech pilnuje, w którym miejscu oglądacie lub czytacie książeczkę.

Grupa „Kotki”

Dzisiaj piątek, więc przed nami zajęcia plastyczne.

  1. Na początku musimy troszeczkę się rozruszać a pomogą nam w tym ćwiczenia z butelką.

Link do ćwiczeń: https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

  1. Rozwiązanie zagadki:
    Kiedy przerwać musisz książki swej czytanie,
    włóż ją do środka, niech w książce zostanie.
    Ona Ci przypomni, dokąd trzeba wrócić,
    kiedy na czytanie chęć tobie powróci. (zakładka do książki)
  2. Dzisiaj wykonacie zakładkę do książki. Podaję wam dwa wzory zakładek. Jakie to będą zakładki i jak je wykonać, zobaczcie w linku gdzie jest opis. Powiem wam jeszcze w sekrecie, że taka zakładka może być wspaniałym prezentem na zbliżający się „Dzień Matki”.

 

Potrzebne materiały do zrobienia zakładki: mazaki, nożyczki, blok techniczny kolorowy;  lub biała kartka, linijka, ołówek, nożyczki, mazaki.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNWqouU5BYw

https://www.youtube.com/watch?v=Ek5R5_bdBpw

  1. Na zakończenie zajęć zapraszam do ćwiczeń przy wierszu K. Pac – Gajewskiej pt. „Książeczka”. Rodzic czyta wiersz – dziecko pokazuje.

W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)

Żegnam się z wami dzisiaj i życzę wszystkim miłego weekendu.

 

Grupa ” Zajączki”

zajączki 22.05.

Grupa „Pszczółki” 

22.05 (2) pszczółki