Rozpoczynamy kolejny tydzień zdalnego nauczania. Jutro obchodzimy bardzo ważne święto – DZIEŃ MAMY. Dlatego nasze zajęcia w tym tygodniu będą poświęcone tej właśnie tematyce. Porozmawiamy o rodzicach, rodzinie. Podsuniemy pomysły, jak uczcić jutrzejsze święto i pokazać kochanym rodzicom, jak bardzo ich kochamy. 

Koncert-życzeń-dla-MAMY-I-TATY

Grupa „Motylki” 

Przedszkolaczki ,tematem tego tygodnia jest „Święto rodziców”, więc razem z rodzicami pooglądajcie zdjęcia w albumie i wspominajcie piękne chwile spędzone razem.

  1. „Gimnastyka z paluszkami”:

 

Dziecko wybiera sobie maskotkę, z którą będzie ćwiczyć.

– Skaczemy – dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze po pokoju tak, aby maskotka nie wypadły spomiędzy nóg.

– Winda – dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać pluszaka.

– Zmęczone maskotki – dziecko czworaku je po całym pokoju z maskotką na plecach. Jeśli zabawka spadnie, robi zadanie polecone przez rodzica i wraca do zabawy.

– Złap mnie! – dziecko siada naprzeciwko rodzica i delikatnie rzucają wybraną maskotkę do siebie nawzajem.

  1. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
    Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść́ wiersza, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić́ sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

 

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś́ obok, tato.

Z Tobą czuję się̨ bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

 

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być́ na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham mamę̨, tatę̨, dom.

Rozmowa z dziećmi:

  • Co to jest rodzina?
  • Z moją rodziną najbardziej lubię….

 

 

III. Zabawa konstrukcyjna  „Budujemy dom dla naszej rodziny”

Do tej zabawy potrzebujecie klocki. Zbudujcie dom dla Waszej rodziny razem z mamą, tatą

i rodzeństwem.

 

 

  1. Wysłuchanie piosenki „Moja wesoła rodzina”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc&feature=youtu.be
 

 

Grupa „Jeżyki”

Dzień dobry Jeżyki.

Witam Was serdecznie w poniedziałkowy poranek.W tym tygodniu zapraszam Was na zajęcia o rodzinie, w roli głównej rodzice.

 

  1. Na początek dnia zapraszam do ćwiczeń ruchowych i logopedycznych.

Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa.

 

https://www.youtube.com/watch?v=R7i8g59NI5I

https://wordwall.net/pl/resource/1594925/logopedia

  1. Teraz wspólnie z rodzicami bawimy się w wyliczankę, którą bardzo dobrze znacie.
  2. Wysłuchajcie uważnie wiersza ,,Moja rodzina”  i odpowiedzcie na poniższe pytania.

https://youtu.be/kuqV7ksJp6E

 

Rozmowa na temat wiersza.

 – o czym był utwór?

 – co to znaczy „rodzina”?

 – z ilu osób składa się twoja rodzina?

 – jakie imiona noszą twoi rodzice, dziadkowie?

  1. Następnie Wyciągnijcie album ze zdjęciami, na których jest Wasza rodzina i odpowiedzcie na pytania:

-Ile  członków rodziny jest na zdjęciu?

-Kim dla Ciebie są osoby na zdjęciu? ( mama, tata, siostra itp.)

 – Podzielcie wyrazy na sylaby „ma-ma”, „ta-ta”, „brat”, itp.

  1. .Wysłuchajcie piosenkę ,,Moja wesoła rodzinka”.

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

 

  1. Teraz pobawimy się w zabawy słowne- kończenie zdań

Mama i tata to twoi… (rodzice)

Problem to niezwykle łatwy: kim jest dla ciebie tata twojego taty? (dziadek)

Jak nazywamy mamę twojego taty? (babcia)

Zagadka to trudna – ale my odpowiedź znany – kim jest dla mnie mama mojej mamy ? (babcia)

  1. Kochani WAŻNA INFORMACJA.

Jutro mamy DZIEŃ MAMY, czyli Wasze mamusie mają swoje święto.

Dlatego poproście tatusia lub starsze rodzeństwo  o pomoc w wykonaniu „Laurki dla mamy”. Niech to będzie wspaniała niespodzianka dla Waszej mamusi. Wierzę, że sobie wspaniale poradzicie. Wasze prace zawsze były wspaniale zrobione, więc do dzieła. Zróbcie zdjęcie Waszych pięknych laurek i wyślijcie.

Przesyłam linki z propozycjami-oczywiście to tylko propozycje liczę na Waszą pomysłowość.

https://pl.pinterest.com/pin/519039925797428920/

https://ekodziecko.com/laurka-dla-mamy

https://tipy.interia.pl/artykul_22447,jak-zrobic-laurke-dla-mamy-z-kwiatkiem-z-bibuly.html

 

https://tipy.interia.pl/3558,23500,zloz-zolta-kartke-wzdloz-linii.html

 

  1. Na zakończenie posłuchajcie kilka razy piosenki ,,Moja mama jest kochana”

             i nauczcie się refrenu abyście mogli jutro zaśpiewać mamusi jak bardzo ją kochacie.

 

Ref:

Bo moja mama jest kochana

Zawsze wesoła i roześmiana

To ona pokazuje mi cały świat

 Dla niej jestem wiele wart

 Dla mojej mamy jestem słoneczkiem

Gwiazdką, serduszkiem i koteczkiem

Dla mojej mamy jestem kwiatem

 Skarbem , szczęściem i całym światem

 

https://www.youtube.com/watch?v=JperH-I6LaM

 

Świetnie pracowaliście !!!

Dziękuję za wspólny czas i Waszą wytrwałą pracę!! 

 

Grupa „Pieski”

  1. Witam Was na zabawę poranną przyszedł czas ,,Rodzinka’’ ! K. Sąsiadek.

Uczymy się krótkiego wierszyka o członkach naszej rodziny, wykorzystując do tego paluszki dłoni.

Ten pierwszy to Dziadziuś, ( pokazujemy kciuk)

tuż obok Babunia. (pokazujemy palec wskazujący)

Największy to Tatuś, (pokazujemy palec środkowy)

a przy nim mamunia. (pokazujemy palec serdeczny)

A to ja dziecina mała, (pokazujemy palec mały)

A to moja rączka cała (machamy całą ręką).

 

  1. Zagadka słuchowa– rodzice czytają zagadkę, a dzieci odpowiadają: To z nimi mieszkamy,

bardzo ich kochamy.

Często są zmęczeni,

więc im pomagamy (rodzice).

 

  1. Zabawa „Rodzina to…” – dziecko próbuje podać wszystkie możliwe skojarzenia i na kartce papieru rysuje swoje odpowiedzi. Rodzic sprawdza narysowane odpowiedzi i nagradza dziecko serduszkami z papieru kolorowego samoprzylepnego.

 

  1. ,,Międzynarodowy dzień rodziny’’. Zamieszczam prezentację z linkiem             https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA

 

  1. Wiersz ,, Rodzinny spacer Kasi ‘’ – B. Formy. Rodzice czytają wierszyk a dzieci słuchają i próbują odpowiedzieć na pytania.

 

Mama, tata, ja i brat,

Na spacer idziemy.

Nawet kiedy pada deszcz,

Wszyscy się śmiejemy.

Ze mną razem bawią się,

Tata, brat i mama.

Taka moja właśnie jest

Rodzinka kochana.

Każde dziecko prawo ma

rodzinę mieć swoją.

Wspólnie razem spędzać czas,

Bawić się wesoło.

 

– Z kim poszła na spacer dziewczynka Kasia ?

– Co lubi robić Kasia z rodzicami?

– Co robią wspólnie, gdy pada deszcz?

– Do czego wszystkie dzieci mają prawo?

– Co lubicie robić razem?

Grupa „Wiewiórki”

Witam Was moi kochani w kolejnym tygodniu zajęć na odległość.

Zaczynamy dzisiaj nową tematykę o rodzinie i związanych z nią ważnych osób – mamą i tatą.

  1. Rozpoczniemy od wspólnej zabawy ruchowej z mamą. Zaproś mamę do zabawy.:)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=30&v=Bwi8nn9dB1g&feature=emb_logo

  1. Słuchanie opowiadania „Dzień rodziców” Stadmüller

Odświętnie ubrani rodzice siedzieli cichutko na widowni, czekając na przedstawienie. Tymczasem za kulisami (czyli za szafą) trwały gorączkowe przygotowania do występu. – Proszę pani – alarmował słoń – odpadła mi trąba! – Przywiąże mi pani ogonek? – przymilała się małpka. – Oko mi się odkleja! – denerwowała się żabka. Gdy wszyscy wreszcie byli gotowi, odezwał się gong (czyli uderzenie w patelnię) i na scenę wyskoczyła mama kangurzyca (czyli Magda w brązowym dresie z doszytą na brzuchu wielką kieszenią). – Mama kangurzyca każdego zachwyca – recytował Bartek, wskazując na Magdę. – Ma na brzuchu kieszeń, w niej kangurka niesie – i Magda – hop – wyciągnęła z kieszeni małe, pluszowe kangurzątko. Zaraz za kangurzycą na scenie pojawiły się dwa słonie – duży (Oskar) i mały (Ada). – A mój tatuś ukochany z drzewa zrywa mi banany – chwaliła się Ada, wachlując się wielkimi szarymi uszami z tekturowych talerzyków. – Jedz córeczko moja miła, żebyś szybko mi przytyła – mówił Oskar, dyskretnie przytrzymując trąbę z rury do odkurzacza. Po słoniach występowały, małpki, żabki, kotki i niedźwiadki. Wszyscy czworonożni rodzice czule przemawiali do swych dzieci, a one chwaliły się swoimi rodzicami. Na koniec Olek, wystrojony w białą koszulę i granatową muchę, wyrecytował: Czy dziecko jest tycie, czy też waży tonę, czy ma długie uszy, czy krótki ogonek, czy ma futro gładkie, w prążki czy też w łaty, ma cieplutki kącik w sercu swego taty. Czy fruwa, czy pływa, czy też pełzać musi, to jest najpiękniejsze dla swojej mamusi. Więc dzisiaj wszyściutkie na świecie dzieciaki ślą swoim rodzicom słodziutkie buziaki. W tym momencie wszyscy razem wyskakiwali na scenę, żeby posłać całuska, ukłonić się, a następnie paść w objęcia widowni. Kolejnym punktem programu był słodki poczęstunek, po którym rozpoczął się konkurs tańca z rodzicami. Wygrała Dominika ze swym tatą, bo rzeczywiście byli najbardziej zgraną i zwariowaną parą. – Musimy poćwiczyć – przekonywał mamę Olek w drodze do domu. Za rok to my wygramy, a jak nie my, to na pewno Ada z tatą. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce. R. zadaje pytania: – Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu? – Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu? – Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny? – Kto wchodzi w skład twojej rodziny? – Co lubisz robić z mamą? – Co lubisz robić z tatą?

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

– Co się działo podczas spotkania rodziców w przedszkolu?

– Jakie postacie występowały w tym przedstawieniu?

– Jaką niespodziankę moglibyśmy przygotować na Święto Rodziny?

– Kto wchodzi w skład twojej rodziny?

 – Co lubisz robić z mamą?

– Co lubisz robić z tatą?

 

Zachęcam do obejrzenia ilustracji i swobodnych wypowiedzi dzieci.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=78

  1. Teraz mały relaks – wykonamy masażyk.

Rodzic siada z dzieckiem. Rodzic siedzi tyłem a dziecko wykonuje masażyk na plecach mamy lub  taty zgodnie z treścią wiersza. Następnie zamieniają się miejscami. Rodzic czyta wiersz.

    W pewnej krainie gdzie świeciło słońce,

     / rysowanie słońca palcem wskazującym/

    rosły przepiękne kwiaty na łące.

    / delikatne naciskanie palcami wskazującymi  pleców w różnych miejscach/

   Okrągły środeczek i piękne płateczki,

    /  rysowanie kółka  płatków  dookoła niego/

miały też łodyżki, zielone listeczki.

   / rysowanie kreski z góry na dół, a następnie rysowanie listków/

   Deszczyk je podlewał co rano kroplami,

     / stukanie opuszkami palców o plecy/

   a wieczorem kładły się spać z owadami

    / delikatne gładzenie wierzchem dłoni po plecach z góry na dół/

 

  1. Karty pracy. Przygotuj książkę „Olek i Ada”

file:///C:/Users/barba/Downloads/mama_i_tata_A.pdf

 

To wszystko na dziś moi drodzy, żegnam się z Wami i do jutra.

 

Grupa „Kotki”

Witam was kochane przedszkolaki 😊. W tym tygodniu poruszać będziemy bardzo ważny temat jakim jest RODZINA.

  1. Zabawa paluszkowa. Przypomnijcie sobie wierszyk, który uczyliście się w przedszkolu, pokazywany na paluszkach.

Ten pierwszy to dziadek, (zaczynamy od kciuka)

A za nim babunia,

Ten duży to tata,

A przy nim mamunia.

A to ja dziecinka mała,

Trala lala lala,

A to moja rączka cała,

Trala lala lala.

 

  1. Oglądanie filmiku o rodzinie.

Link:  https://www.youtube.com/watch?v=7Zh-4tJw_rA

 

  1. Wspólne oglądanie zdjęć rodzinnych. Przedstawianie dzieciom rodziny wielopokoleniowej.

 

  1. Zabawna sesja foto

Zróbcie zabawną sesję foto w przebraniach, z własnoręcznie stworzonymi gadżetami lub z tabliczką z zabawnym napisem. Co jakiś czas możemy robić  sobie takie sesje z „zabawnymi memami”.

Pomysły na taką sesję można zaczerpnąć z poniżej załączonego linku.

 

https://www.instagram.com/mamawdomu/

 

  1. Na zakończenie narysujcie całą swoją rodzinę, do rysowania użyj jak najwięcej kolorów.

 

DZIŚ ŻEGNAM SIĘ Z WAMI I ZAPRASZAM JUTRO NA KOLEJNE ZAJĘCIA.

Grupa ” Zajączki”

25.05. Zajączki

Grupa „Pszczółki” 

Pszczółki 25.05