Grupa „Motylki” 

  1. Zabawa na powitanie „Kto, tak jak ja…” np. ma uśmiech na twarzy

Super zabawa z rodzicami, dziadkami lub rodzeństwem.

 

  1. Rozmowa z dzieckiem Co to jest szczęście?

https://www.youtube.com/watch?v=ncWht5AvShY

Proszę zapytajcie się swoich dzieci, czym dla nich jest szczęście ?

 

Szczęście to:

– uśmiech taty i mamy,

– spadające z drzew kasztany,

– zimne lody w gorący czas,

– udany rysunek,

– i gdy ktoś pochwali nas.

Szczęście to wszystko, co jest dookoła:

ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.

Szczęście mam – gdy nie jestem sam!

Szczęście, że jestem tu – na ziemi,

pomiędzy ludźmi bliskimi.”

 

III. Zabawa językowa „Kto mieszka w tym domu?”

Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie na sylaby, a dziecko podaje pełną nazwę np. ma-ma; ta-ta; sios-tra; dzia-dek.

Posłuchajcie i zaśpiewajcie razem z Kubusiem Puchatkiem

https://www.youtube.com/watch?v=Gl9BXBdAGnQ

Grupa „Jeżyki”

Witam Was w czwartkowy poranek. Gotowi na nowe wyzwania ?? Zapraszam serdecznie.

  1.    Zajęcia rozpoczniemy od gimnastyki buzi i języka.

 

KRASNOLUDEK W BUZI

Pewnego dnia krasnoludek, który mieszka u każdego w buzi, robił wielkie porządki.

Najpierw umył dokładnie ściany (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni lewego, potem prawego policzka).

Potem umył sufit (przesuwamy język po podniebieniu w przód i w tył).

Podłoga też była brudna, więc umył ją bardzo dokładnie

(opuszczony jak najniżej język myje dolne dziąsła).

Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umył ich stronę zewnętrzną, a potem od  środka (język wędruje po stronie zewnętrznej, a potem wewnętrznej zębów).

Potem umył schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę).

Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa).

Kiedy spostrzegł z okna przechodzącą sąsiadkę, pomachał jej ściereczką

(język wędruje z jednego kącika ust do drugiego).

Na koniec wytrzepał dywany (wyciągnij język, pochyl głowę i nią potrząśnij).

 

Troszkę ruchu nie zaszkodzi- zatańczcie do piosenki.

https://youtu.be/xm93WFJ7bNs

 

 

  1. „W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów.

Podajemy dziecku nie dobrane w pary rękawiczki, skarpetki damskie i męskie. Waszym zadaniem będzie dobranie w pary poszczególnych części garderoby. Ale na początku policzcie ile jest wszystkich pojedynczych sztuk. Następnie dobierzcie w pary.  Po zakończeniu zadania  spróbujcie wyjaśnić, dlaczego w taki sposób połączyliście skarpetki (ponieważ są takie same i tworzą parę). Teraz policzcie  ile par  skompletowaliście. Następnie podzielcie te elementy garderoby na dwie grupy. W jednej mają się znaleźć te, które mogą należeć do pań, a w drugiej te, które na pewno będą należeć do panów.

  1. „W rytmie serca” – tworzenie rytmów z wykorzystaniem liczmanów – serc, w dwóch wielkościach.
    Wytnijcie serduszka lub narysujcie w dwóch wielkościach, pokolorujcie i wytnijcie.

Rodzic układa rytm z serc, odczytuje go wspólnie z Wami. Następnie Waszym zadaniem będzie  kontynuowanie kolejno rytmy rozpoczęte przez nas, np .

– serce małe, serce duże, serce małe, serce duże…

– serce małe, serce małe, serce duże; duże…

  1. „Serduszka” – porównywanie wielkości. Narysujcie lub wydrukujcie jeszcze raz serca z karty pracy- potrzebujecie pięć różnych wielkości. Zadanie polega na przyklejeniu serc od najmniejszego do największego

 

  1. Połączcie wszystkie osoby tak, aby powstały rodziny (mata, tata, dziecko). Następnie policzcie ile powstało rodzin.
  2. Dla chętnych:
    Znajdźcie parę-gra.

https://wordwall.net/pl/resource/2284642/moja-rodzina

 

Odpowiedzcie na wylosowane pytania- gra.

https://wordwall.net/pl/resource/2523511/moja-rodzina

 

Grupa „Pieski”

  1. Zabawa poranna- gimnastyka z wierszykiem, rodzic powoli czyta wierszyk i pokazuje wraz z dzieckiem ruchy według tekstu. Można powtórzyć to kilka razy zwiększając tempo.

Prawą nogą wypad w przód

I rączkami zawiąż but.

Powrót, przysiad, dwa podskoki,

W miejscu bieg i skłon głęboki,

Wymach rączek w tył, do przodu

I rannego nie czuć chłodu.

 

  1. Zabawa „Masaż na dobry humor”-odpoczywamy troszeczkę i świetnie się bawimy zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy

Żeby było nam wesoło- masujemy swoje czoło

Raz i dwa, raz i dwa –każdy ładne czoło ma

Potem oczy, pod oczami, i pod nosem, pod wargami

 

  1. Zabawa „Masaż na dobry humor”-odpoczywamy troszeczkę i świetnie się bawimy zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy

Żeby było nam wesoło- masujemy swoje czoło

Raz i dwa, raz i dwa –każdy ładne czoło ma

Potem oczy, pod oczami, i pod nosem, pod wargami

Język w górę raz i dwa- ładny język każdy ma

Tu jest głowa a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć

Raz i dwa, raz i dwa dwoje uszu każdy ma

Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj: la la la la

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne – rysujemy po śladzie, szukamy kredek odpowiadającym kolorom szlaczków. Każde wykonane zadanie rodzice nagradzają stempelkami kolorowymi.

Grupa”Wiewiórki”

Dzień dobry!

Dziś czwartek wszyscy gotowi do zabawy?

  1. Zabawa „Magiczne koło” – włączcie energiczną muzykę i czas na wesołą gimnastykę. Kręćcie kołem, ile tylko dacie  radę! Powodzenia!

https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

  1. Posłuchajcie opowiadania J. Papuzińskiej pt:

„JAK NASZA MAMA ZREPEROWAŁA KSIĘŻYC”

Mama opowiadała potem, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz. Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała oknem, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie osłoniętej małą, biała chmurką, płyną mu łzy. – Co ci się stało? – spytała nasza mama. – Dlaczego płaczesz? – Buuuuu!… – rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos – chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek! Księżyc odsłonił białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma odtrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik. – Co to będzie! – lamentował księżyc. – Kiedy zrobię się znów okrągły, będę wyglądał jak plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją! – Cicho – powiedziała mu mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu na balkon, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie. Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama założyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki jakiego brakowało księżycowi. – Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek. Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i skórkami, jak plastrem, przylepiła ciasto do księżyca. – Gotowe! – powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

– kto jest głównym bohaterem opowiadania?

– dlaczego księżyc miał smutną minę i płakał?

– czy mama postanowiła pomóc a jeśli tak to w jaki sposób?

Czas na zabawy matematyczne – dziś będziemy liczyć zabawki.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/181b551f0cdeea757f13c6d29b1e5519_/index.html

Na zakończenie naszej pracy zapraszam Was na bajkę naszych ulubieńców

 „Bolka i Lolka” pt „Imieniny mamy”

https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts

 

Grupa „Kotki”

Witam was kochane przedszkolaki przed nami kolejne zajęcia.

To zaczynamy!

  1. Gimnastyka poranna „Tańce połamańce”.

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

  1. Rozwiążcie zagadki o rodzinie:

 

  • Łatwą tu zagadkę mamy:
    kim jest dla was mama mamy? (babcia)

 

  • Nie każdy jest siwy,
    nie każdy wąsaty,
    lecz każdy jest tatą
    mamy albo taty. (dziadek)

 

  • Kto nas kocha tak jak nikt
    i ochrania całym sercem?
    I do kogo można przyjść
    z każdym smutkiem jak najprędzej? (mama)

 

  • Oto niezwykle łatwa zagadka.
    Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka? (tata)

 

  • Ta dziewczyna i ten chłopak
    jedną mamę mają.
    Odgadnij i powiedz prędko:
    jak ich nazywają? (córka i syn)

 

  • Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy
    lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?
    Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
    i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać! (rodzice)

 

  1. Spróbujcie dokończyć zdania:

 

– „Dom, w którym mieszka moja rodzina, to dom….
– „W moim domu rodzinnym mieszka…
– „Lubię, gdy w moim domu…
– „Nie lubię, gdy w moim domu…
– „Chciałabym , aby w moim domu…

 

  1. Kolejnym zadaniem będą zabawy matematyczne z jeżykiem.

Link do zabaw matematycznych: https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg

  1. Zapraszam was jeszcze do kolejnej zabawy matematycznej, do której potrzebować będziecie dowolne klocki.

Link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=qc5qcU-Uq3E

  1. Na zakończenie dzisiejszych zajęć spróbujcie wymyślić swoje własne rytmy, z których możecie stworzyć korale dla mamy.

Grupa „Zajączki”

28.05. zajączki

https://drive.google.com/file/d/1Lz7bd2DCENYDZj1pgirwaKBE8eq_ozXT/view

https://drive.google.com/file/d/1zlKBJfaqLxLgO2MPATeGKpCZ3bPxdtD9/view

Grupa „Pszczółki” 

Pszczółki 28.05