Grupa „Motylki”
- Zabawa na powitanie „Kto, tak jak ja…” np. ma uśmiech na twarzy
Super zabawa z rodzicami, dziadkami lub rodzeństwem.
- Rozmowa z dzieckiem Co to jest szczęście?
https://www.youtube.com/watch?v=ncWht5AvShY
Proszę zapytajcie się swoich dzieci, czym dla nich jest szczęście ?
Szczęście to:
– uśmiech taty i mamy,
– spadające z drzew kasztany,
– zimne lody w gorący czas,
– udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dookoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam – gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu – na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.”
III. Zabawa językowa „Kto mieszka w tym domu?”
Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie na sylaby, a dziecko podaje pełną nazwę np. ma-ma; ta-ta; sios-tra; dzia-dek.
Posłuchajcie i zaśpiewajcie razem z Kubusiem Puchatkiem
https://www.youtube.com/watch?v=Gl9BXBdAGnQ
Grupa „Jeżyki”
Witam Was w czwartkowy poranek. Gotowi na nowe wyzwania ?? Zapraszam serdecznie.
- Zajęcia rozpoczniemy od gimnastyki buzi i języka.
KRASNOLUDEK W BUZI
Pewnego dnia krasnoludek, który mieszka u każdego w buzi, robił wielkie porządki.
Najpierw umył dokładnie ściany (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni lewego, potem prawego policzka).
Potem umył sufit (przesuwamy język po podniebieniu w przód i w tył).
Podłoga też była brudna, więc umył ją bardzo dokładnie
(opuszczony jak najniżej język myje dolne dziąsła).
Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umył ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej, a potem wewnętrznej zębów).
Potem umył schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę).
Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa).
Kiedy spostrzegł z okna przechodzącą sąsiadkę, pomachał jej ściereczką
(język wędruje z jednego kącika ust do drugiego).
Na koniec wytrzepał dywany (wyciągnij język, pochyl głowę i nią potrząśnij).
Troszkę ruchu nie zaszkodzi- zatańczcie do piosenki.
- „W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów.
Podajemy dziecku nie dobrane w pary rękawiczki, skarpetki damskie i męskie. Waszym zadaniem będzie dobranie w pary poszczególnych części garderoby. Ale na początku policzcie ile jest wszystkich pojedynczych sztuk. Następnie dobierzcie w pary. Po zakończeniu zadania spróbujcie wyjaśnić, dlaczego w taki sposób połączyliście skarpetki (ponieważ są takie same i tworzą parę). Teraz policzcie ile par skompletowaliście. Następnie podzielcie te elementy garderoby na dwie grupy. W jednej mają się znaleźć te, które mogą należeć do pań, a w drugiej te, które na pewno będą należeć do panów.
- „W rytmie serca” – tworzenie rytmów z wykorzystaniem liczmanów – serc, w dwóch wielkościach.
Wytnijcie serduszka lub narysujcie w dwóch wielkościach, pokolorujcie i wytnijcie.
Rodzic układa rytm z serc, odczytuje go wspólnie z Wami. Następnie Waszym zadaniem będzie kontynuowanie kolejno rytmy rozpoczęte przez nas, np .
– serce małe, serce duże, serce małe, serce duże…
– serce małe, serce małe, serce duże; duże…
- „Serduszka” – porównywanie wielkości. Narysujcie lub wydrukujcie jeszcze raz serca z karty pracy- potrzebujecie pięć różnych wielkości. Zadanie polega na przyklejeniu serc od najmniejszego do największego
- Połączcie wszystkie osoby tak, aby powstały rodziny (mata, tata, dziecko). Następnie policzcie ile powstało rodzin.
- Dla chętnych:
Znajdźcie parę-gra.
https://wordwall.net/pl/resource/2284642/moja-rodzina
Odpowiedzcie na wylosowane pytania- gra.
https://wordwall.net/pl/resource/2523511/moja-rodzina
Grupa „Pieski”
- Zabawa poranna- gimnastyka z wierszykiem, rodzic powoli czyta wierszyk i pokazuje wraz z dzieckiem ruchy według tekstu. Można powtórzyć to kilka razy zwiększając tempo.
Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
W miejscu bieg i skłon głęboki,
Wymach rączek w tył, do przodu
I rannego nie czuć chłodu.
- Zabawa „Masaż na dobry humor”-odpoczywamy troszeczkę i świetnie się bawimy zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy
Żeby było nam wesoło- masujemy swoje czoło
Raz i dwa, raz i dwa –każdy ładne czoło ma
Potem oczy, pod oczami, i pod nosem, pod wargami
- Zabawa „Masaż na dobry humor”-odpoczywamy troszeczkę i świetnie się bawimy zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy
Żeby było nam wesoło- masujemy swoje czoło
Raz i dwa, raz i dwa –każdy ładne czoło ma
Potem oczy, pod oczami, i pod nosem, pod wargami
Język w górę raz i dwa- ładny język każdy ma
Tu jest głowa a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć
Raz i dwa, raz i dwa dwoje uszu każdy ma
Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj: la la la la
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz
- Ćwiczenie grafomotoryczne – rysujemy po śladzie, szukamy kredek odpowiadającym kolorom szlaczków. Każde wykonane zadanie rodzice nagradzają stempelkami kolorowymi.
Grupa”Wiewiórki”
Dzień dobry!
Dziś czwartek wszyscy gotowi do zabawy?
- Zabawa „Magiczne koło” – włączcie energiczną muzykę i czas na wesołą gimnastykę. Kręćcie kołem, ile tylko dacie radę! Powodzenia!
https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
- Posłuchajcie opowiadania J. Papuzińskiej pt:
„JAK NASZA MAMA ZREPEROWAŁA KSIĘŻYC”
Mama opowiadała potem, że obudziła się w nocy, bo księżyc świecił jej prosto w twarz. Wstała z łóżka, aby zasłonić okno. I wtedy usłyszała, że ktoś pochlipuje na dworze. Więc wyjrzała oknem, ciekawa, co tam się dzieje. I zobaczyła, że księżyc świeci na niebie z bardzo smutną miną, a po brodzie osłoniętej małą, biała chmurką, płyną mu łzy. – Co ci się stało? – spytała nasza mama. – Dlaczego płaczesz? – Buuuuu!… – rozpłakał się wtedy księżyc na cały głos – chciałem zobaczyć, jak wygląda z bliska wielkie miasto, spuściłem się na dół, zaczepiłem o wysoką wieżę i obtłukłem sobie rożek! Księżyc odsłonił białą chmurkę i mama zobaczyła, że ma odtrącony dolny róg. Wyglądał zupełnie jak nadłamany rogalik. – Co to będzie! – lamentował księżyc. – Kiedy zrobię się znów okrągły, będę wyglądał jak plasterek sera nadgryziony przez myszy! Wszyscy mnie wyśmieją! – Cicho – powiedziała mu mama. – Cicho, bo pobudzisz dzieci. Chodź tu na balkon, połóż się na leżaku i poświeć mi, a ja spróbuję wymyślić jakąś radę na twoje zmartwienie. Księżyc podpłynął do balkonu i ułożył się ostrożnie na leżaku. A mama założyła szlafrok, pantofle i poszła do kuchni. Cichutko wyciągnęła stolnicę, mąkę, jaja, śmietanę i zagniotła wielki kawał żółciutkiego ciasta. Z tego ciasta ulepiła rożek, taki jakiego brakowało księżycowi. – Siedź teraz spokojnie – powiedziała – to ci przyprawię ten twój nieszczęsny rożek. Okleiła mama księżycowi brodę ciastem, równiutko i wylepiła taki sam rożek, jak ten, co się obtłukł. Potem wzięła jeszcze parę skórek pomarańczowych i skórkami, jak plastrem, przylepiła ciasto do księżyca. – Gotowe! – powiedziała. – Za kilka dni rożek ci przyrośnie i będziesz mógł te plasterki wyrzucić. Ale pamiętaj, na drugi raz nie bądź gapą, omijaj sterczące dachy i wysokie wieże. Przecież mogłeś się rozbić na kawałki!
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
– kto jest głównym bohaterem opowiadania?
– dlaczego księżyc miał smutną minę i płakał?
– czy mama postanowiła pomóc a jeśli tak to w jaki sposób?
Czas na zabawy matematyczne – dziś będziemy liczyć zabawki.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/181b551f0cdeea757f13c6d29b1e5519_/index.html
Na zakończenie naszej pracy zapraszam Was na bajkę naszych ulubieńców
„Bolka i Lolka” pt „Imieniny mamy”
https://www.youtube.com/watch?v=HmRyt0smJts
Grupa „Kotki”
Witam was kochane przedszkolaki przed nami kolejne zajęcia.
To zaczynamy!
- Gimnastyka poranna „Tańce połamańce”.
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
- Rozwiążcie zagadki o rodzinie:
- Łatwą tu zagadkę mamy:
kim jest dla was mama mamy? (babcia)
- Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty. (dziadek)
- Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdym smutkiem jak najprędzej? (mama)
- Oto niezwykle łatwa zagadka.
Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka? (tata)
- Ta dziewczyna i ten chłopak
jedną mamę mają.
Odgadnij i powiedz prędko:
jak ich nazywają? (córka i syn)
- Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy
lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać! (rodzice)
- Spróbujcie dokończyć zdania:
– „Dom, w którym mieszka moja rodzina, to dom….
– „W moim domu rodzinnym mieszka…
– „Lubię, gdy w moim domu…
– „Nie lubię, gdy w moim domu…
– „Chciałabym , aby w moim domu…
- Kolejnym zadaniem będą zabawy matematyczne z jeżykiem.
Link do zabaw matematycznych: https://www.youtube.com/watch?v=xu8zcsTCimg
- Zapraszam was jeszcze do kolejnej zabawy matematycznej, do której potrzebować będziecie dowolne klocki.
Link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=qc5qcU-Uq3E
- Na zakończenie dzisiejszych zajęć spróbujcie wymyślić swoje własne rytmy, z których możecie stworzyć korale dla mamy.
Grupa „Zajączki”
28.05. zajączkihttps://drive.google.com/file/d/1Lz7bd2DCENYDZj1pgirwaKBE8eq_ozXT/view
https://drive.google.com/file/d/1zlKBJfaqLxLgO2MPATeGKpCZ3bPxdtD9/view
Grupa „Pszczółki”
Pszczółki 28.05