Grupa ” Motylki”

I. Gimnastyka z Lulisią i Lulitulisiami

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

  1. Wysłuchaj wiersza „Co słychać w domu?” (Natalia Łasocha)

W niewielkim domu mieszka rodzinka,

a razem z nią stara, poczciwa psinka.

Jest jeszcze kotek, który wiadomo,

gdy prosi o mleczko, miauczy znajomo.

W domu jest głośno, to nic dziwnego,

z każdego kąta słychać coś innego.

Mama tak woła codziennie rano:

„Wstawać już, śpiochy, owsiankę podano!”.

A jak w fotelu siądzie wygodnie,

to pstryka palcami, nucąc melodie.

Tata natomiast jest z tego znany,

że młotkiem uderza w rury i w ściany.

W domu harcuje bliźniaków para.

Chłopczyk – Karolek i dziewczynka – Klara.

Tupią i klaszczą, grają na brzuchach,

aż wszystko wokoło dudni i stuka.

A kiedy w nocy cisza zapada,

to szara myszka po serek się skrada.

III. Zabawa ruchowa przy piosence Spoko Loko – Chu chu ua

https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM&t=102s

  1. Filmik „Moja rodzina”

https://www.youtube.com/watch?v=kuqV7ksJp6E&t=2s

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne- rysuj po śladzie

 

Grupa ” Jeżyki”

Witajcie kochane Jeżyki. Przed nami ostatni piątek maja. Ale ten miesiąc zleciał. jesteście gotowi na nowe wyzwania??? Zaczynamy!!!

 

  1. Sprawnym być- ważna sprawa. Zaproście rodziców, rodzeństwo do wspólnego wykonania porannych ćwiczeń. Im więcej Was będzie tym lepiej i zabawniej.

https://www.youtube.com/watch?v=-1PuS_MkOZU&feature=youtu.be

 

            Zabawa dla całej rodziny- Mamo pomogę Ci.

Przygotujcie wspólnie z rodzicami duży koc, dzięki któremu będziecie animować  zabawę, opowiadając, jakie czynności możecie wykonywać, żeby pomóc mamie, np.:

 Trzepiemy dywany – szybkie falowanie kocem;

 Rozkładamy obrus na stole – delikatne wachlowanie kocem w górę i w dół;

 Odkładamy zabawki na miejsce – zamienianie się miejscami (dzieci przechodzą pod  kocem);

 Nie depczemy po mokrej podłodze – dziecko maszeruje po obwodzie koca, który falują pozostałe osoby, starając nie zboczyć w stronę środka kocyka;

Pomagamy mamie w ogródku –dziecko wchodzi pod koc i z pozycji kucznej naśladuje, jakby spod ziemi wyrastała roślinka.

 

            Ćwiczenia grafomotoryczne- rysujcie po śladzie.

 

  1. Teraz uważnie wysłuchajcie wierszyk”Mama i Tata” i odpowiedzcie na pytania.

 

Dwa najpiękniejsze słowa świata

We wszystkich językach to Mama i Tata

Wypowiadane przez wszystkich ludzi

Czy to są mali, czy to są duzi

Bo Mamę, Tatę każdy z nas ma

I każdy te słowa magiczne zna

Mamusia, mamunia, mamcia czasami

Tatuś, tatulek, tatko kochany

Słodko się robi, gdy je wymawiamy

Samym mówieniem przyjemność sprawiamy

Bo to najbliższe sercu osoby

Czy to jest starszy, czy to jest młody

Ja wołam Mamo, Ty wołasz Mamo

Gdy mówisz Tato, jest tak samo

Te słowa krótkie, cudownie brzmią w uszach

Mama i Tato – me serce wzrusza

 

-Jakie są dwa najpiękniejsze słowa świata???
-Jak inaczej można powiedzieć słowo mama i tata?
-Jak ma na imię Twoja mama, Twój tata?

 

  1.   Co lubią rodzice?   zabawa ruchowo – naśladowcza do treści rymowanki.

 

Tata jeździ na rowerze,                                                                       

Mama lubi w piłkę grać.                                                                                                                                                         

  Tata mi ubrania pierze,                                                                                                                                                       

  Mama skacze hopsasa.                               

 Z tatą zawsze jest wesoło,

 Mama tuli ciągle mnie.  

 Z rodzicami jest najlepiej, 

O tym każde dziecko wie.

  1. „Serduszko dla rodziców” – układanie serduszka z klocków, zabawek, wstążki.
  2. Narysujcie swoją rodzinę i pokolorujcie obrazek.
  3. Zabawa słowna- dokończcie wylosowane zdanie.

https://wordwall.net/pl/resource/2357970/moja-rodzina

  1. Posłuchajcie jeszcze raz  piosenki ,, Moja wesoła rodzinka”.

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

 

  1. Dla chętnych– oczywiście poniższe zadania możecie wykonać w weekend.

-Z pomocą rodziców lub starszego rodzeństwa połącz w pary.

https://learningapps.org/12263146

 

-Odszukajcie ukrytych członków rodziny.

https://view.genial.ly/5ebe4a974a81770d9df4d3f7

 

-Ułóżcie puzzle.

https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8

-Wyklejcie plastelina puste miejsca.

– Zagrajcie w weekend z rodziną w grę planszową.

 

             

 

BRAWO. Świetnie daliście radę.

Dziękuję za wytrwałą pracę.

Życzę miłego rodzinnego dnia i weekendu.

 

Grupa ” Pieski”

Witajcie Pieski!  Najpierw się poruszamy  i do zabaw rodzinkę zapraszamy a potem prace  plastyczne wykonamy i film edukacyjny z rodzicami oglądamy.

 

  1. Zabawa poranna – „Moje palce” zabawa paluszkowa.

 

Moje palce lubią harce                      (poruszamy wszystkimi palcami)

lubią pograć na gitarce                      (naśladujemy grę na gitarze)

lubią klepać mnie po brzuchu           (klepiemy się po brzuchu)

lubią drapać mnie po uchu                 (drapiemy się po uchu)

A najbardziej – daję słowo-

lubią spać pod moją głową      (składamy dłonie i opieramy na nich policzek).

 

 

  1. Zabawa – „Rodzinna czytanka” czytanie z obrazkami.  Po kliknięciu w link pokaże się tekst z obrazkami. Rodzic czyta tekst a dziecko nazywa obrazek. Powstanie pewna historia, pewnej rodziny. Zamieszczam link do strony z czytanką:                        https://ztorbynauczycielki.pl/rodzinna-czytanka/

 

  1. Zabawa -„Album rodzinny”. Dzieci przyklejają zdjęcia rodzinne na kolorowe kartki formatu A -4, a następnie w dowolny sposób ozdabiają przestrzeń kartki. Rodzic uzupełnia przygotowane kartki, dodając stronę tytułową i wzdłuż jednego boku, zszywa zszywaczem całość. Na stronie tytułowej dziecko przykleja kartkę ze swoim imieniem.

 

  1. „Dom”- przygotowujemy różne materiały do stworzenia przestrzennej pracy – domu. Mogą to być kartony, pudełka, tektury, materiały i ozdoby plastyczne. Dzieci wspólnie z rodzicami tworzą dom.

 

  1. ,,Rodzina, dzień matki, dzień ojca, dzień dziecka ‘’. Prezentowany film edukacyjny dla dzieci opisuje jak wygląda drzewo genealogiczne rodziny i charakteryzuje jej poszczególnych członków – dzieci, rodziców, rodzeństwo, dziadków, kuzynków. Wskazuje jakie są między nimi powiązania i podobieństwa w wyglądzie. Film uczy także szacunku.

 

Zamieszczam link:

 

 

Grupa ” Wiewiórki”

Dziś zapraszam Was na zajęcia plastyczne ale zawsze nim rozpoczniemy przygotowuję inne ciekawe zabawy lub ciekawostki. Popatrzymy na filmik  a co w nim będzie zobaczcie sami.  BUDZIK – Programy dla mamy i taty.

https://vod.tvp.pl/video/budzik,programy-taty-i-mamy,5638953

„RĄCZKI”

Mam dwie raczki małe, (pokazujemy obie ręce)

do zabawy doskonałe. (klaszczemy)

Piec paluszków lewej, (pokazujemy lewą rękę)

piec paluszków prawej

(pokazujemy prawą ręką)wita się i razem bawi. (stykamy palce obu rąk )

Wszystko umiem zrobić tymi paluszkami malutkimi!

 (szybko poruszamy kolejno wszystkimi palcami)

Mogę zamknąć je w piąsteczki (zaciskamy piąstki)

lub rozłożyć jak chusteczki, (rozprostowujemy dłonie)

mogę w słonko je zamienić, (składamy dłonie w nadgarstkach, szeroko rozsuwamy palce)

albo schować do kieszeni. (wkładamy ręce do kieszeni)

Mogę podnieść je wysoko (unosimy ręce do góry)

lub rozłożyć tak szeroko. (rozkładamy szeroko ramiona)

Mogą w koszyk się zaplątać, (splatamy dłonie w koszyczek)

albo jak motylek łatać. (machamy rękami)

Mogą chodzić po drabinie (splatamy palce jak w „Idzie kominiarz…”)

Rączki już rozgrzane to zabieramy się do pracy.

Dzisiaj wykonamy DRZEWO GENEALOGICZNE

Zabawa w drzewo genealogiczne naszej rodziny! 

Sięgnijcie pamięcią wstecz, zapytajcie swoich dziadków lub pozostałych członków rodziny o imiona i nazwiska pradziadków a może nawet i prapradziadków.  Drzewo genealogiczne możesz narysować samemu, możesz również skorzystać z dostępnych szablonów. Szablon można wydrukować, uzupełnić i pokolorować. Życzymy miłej zabawy z odkrywaniem swoich korzeni!

http://nowowydane.pl/cen/1826-drzewo-genealogiczne-szablon-dla-dzieci-do-wydruku-1

Grupa ” Kotki”

Witam moje KOTKI i zapraszam na kolejne zajęcia.

  1. Ćwiczenia poranne

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

  1. Dzisiaj wykorzystując obrazek ludzika, zróbcie kukiełki całej swojej rodzinki. Proszę rodziców o wydrukowanie kilku kopii ludzika zamieszczonego poniżej, a wy dzieci wytnijcie obrazki. Później każdego ludzika dowolnie ozdóbcie wykorzystując: papier kolorowy, kredki, mazaki włóczkę, koraliki itp. Z obrazków wykonajcie sylwety: mamusi, tatusia, brata, siostry, może być też babci i dziadka. Obrazki trzeba tylko przymocować do patyczków i GOTOWE. Później zostaje zabawa w teatrzyk. Przedstawcie rodzicom swoją wymyśloną bajkę.

 

  1. Zabawa ruchowa „A ram sam sam”

Link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

  1. Na zakończenie zapraszam do oglądnięcia bajki pt. „Zaginiony Treflik”

Link do bajki: https://www.youtube.com/watch?v=ItaqXX80Awo

 

Grupa ” Zajączki”

zajączki 29.05.

Grupa ” Pszczółki”

DZIEŃ DOBRY  PSZCZÓŁKI

KTO WIE JAKI JEST DZISIAJ DZIEŃ  (piątek), a teraz wymieńcie po kolei wszystkie dni tygodnia

  1. „Wymieniamy Ile” – wymień ile jest dni tygodnia, pór roku, miesięcy. Świetnie. A teraz spróbujcie jeszcze po kolei powymieniać dni, pory roku i miesiące.
  2. Zabawa ruchowa „Na zakupy z rodzicami” – naśladujcie proszę po kolei czynności, które towarzyszą podczas zakupów:

– ubieramy się

– jedziemy samochodem

– wieziemy wózek sklepowy

– wkładamy zakupy, najpierw napoje z dolnej półki, później makaron z górnej półki, teraz biegniemy pooglądać zabawki, trzeba kupić bułki, liczymy i wkładamy 10 do koszyka, po drodze kupujemy jeszcze kilka rzeczy

– idziemy do kasy i wykładamy towar, płacimy

– pakujemy do samochodu

– wracamy jadąc krętymi drogami

– zanosimy zakupy do domu.

 

3.Praca plastyczne „Ozdoba okienna lub balkonowa” dla Twoich rodziców. 

Do wykonania pracy będą potrzebne: rolka po zużytym ręczniku papierowym, farby, klej, kolorowe kartki, ołówek, nożyczki, sznurek kartka duża A3.

Sposób wykonania: Rolkę papieru pomalujcie farbami w dowolnym kolorze, następnie potnij dużą kartkę na równe 3 lub 4 wąskie pasy, na kolorowych kartkach narysuj kwiatki, łatwe, tak aby można było je wyciąć, możecie je dowolnie ozdobić, następnie nakleić na pasku (ile chcecie) paski nakleić na rolce, przez rolkę przeciągnąć sznurek i zawiązać. Ozdoba będzie śliczna, oto wzór:

  1. „Rosną sobie kwiatki” – zabawa ruchowa

Dzieci ilustrują wzrost kwiatków przy muzyce od pozycji przysiadu podpartego do pozycji stojącej

z ramionami wzniesionymi w górę.

 

  1. „Kwiatki mamy” – zagadka matematyczna (do zabawy potnij kartkę na 7 pasków, 2 kubeczki, ołówek i kartkę do pisania cyfr).

Dzieci dowiadują się, że mama dostała piękny bukiet kwiatów (7) i chce je ułożyć w dwóch

wazonach. Jak może je podzielić? Dzieci układają kwiatki na różne sposoby, pod wazonem

przyporządkowują, piszą cyfrę, która oznacza ile kwiatków jest w wazonie, między cyframi wstawiają znak porównywania : <, >, =. Przekonują się, że choć układ kwiatów się zmienia, ich liczba jest wciąż taka sama.

 

  1. „Jakie kwiatki lubią mamy?” – zabawa ruchowa, taniec sylab. Dzieci tańczą dowolnie do muzyki, na przerwę w muzyce mówią i wyklaskują sylaby kwiatów np. (sto-kro-tki, tu-li-pa-ny, kro-ku-sy, bra-tki..)

 

  1. Zadania w kartach pracy – dla wytrwałych , można zrobić później. Strony 44,45, 48,49.

 

ŚWIETNA ROBOTA, BRAWA ZA WSZYSTKIE STARANIA.

DZIĘKUJĘ I ZAPRASZAM W PONIEDZIAŁEK