Grupa „Motylki” 

WSZYSCY SĄ????? Witam Was bo na zabawę z plastyką już nadszedł czas ;-D

Potrzebne na dziś są: kolorowa kartka z wydrukowanym barankiem (można tez namalować baranka), klej, popcorn i dużo CHĘCI. Ja wiem, że sobie poradzicie i prace wyjdą przepięknie.

  • Ale zanim zaczniemy coś pięknego tworzyć to trochę rozruszamy ramionka i rączki.  

Poniżej przypominam link do naszej piosenki ruchowej „Gąsienica”. Motylki dobrze to znają bo ćwiczyliśmy to w przedszkolu. 

https://www.youtube.com/watch?v=cEIW4RecwD8 

  • Baranek z popcornu, który też mieszka w zagrodzie na wsi. 

 Oczywiście poproście rodziców o przygotowanie wcześniej popcornu by nie był gorący!!

Dzieciaczki, waszym zadaniem jest pomalowanie buzi baranka kredką i wyklejeniu go popcornem. Czekam na zdjęcia waszych prac 😉

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2017/04/owieczka-1.pdf

 

   

 

 

Podsumowując nasz tydzień, przypomnijcie sobie i razem z rodzicami naśladujcie ruchy i odgłosy zwierząt na wsi.  

Przesyłam również link do bajki „GDZIE JA MIESZKAM?” https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA 

 Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy – Nauka przez zabawę.

Pozdrawiam Was serdecznie! 

Dbajcie o siebie, jedzcie warzywa ,owoce i nie zapominajcie o myciu rączek!!

Grupa „Jeżyki”

Już piąteczek. Co to oznacza, kto wie??…… Zgadza się – dzisiaj są zajęcia plastyczne.

Przygotujcie: plastelinę, podkładkę.. A później nożyczki, klej, pionki i kostkę do gry.

Ale zanim do nich przejdziemy, to musicie troszkę się poruszać.

  1. Ćwiczenia ruchowe – zakręćcie wczorajszą ruletką 5 razy i wykonajcie wylosowane ćwiczenia.
  2. A następnie zaproście rodzica, brata lub siostrę na relaksujący masażyk, który sami będziecie wykonywać.
  3. Oczywiście, żeby było rodzinnie niech osoba, która będzie masowana czyta  poniższy wierszyk.

                      Pisze pani na maszynie

Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach)

Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)

Stop, przecinek (ociągamy lekko za ucho lewe)

Świeci słońce (masujemy cała dłonią po plecach)

Idą konie (  lekko dłonią uderzamy po plecach)

Biegną słonie  po betonie (lekko uderzamy pięściami po plecach)

Płynie sobie kręta rzeczka ( bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa)

Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)

Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzamy po plecach)

Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

GOTOWE!!!!! No to zamiana.

POMYSŁ NA PRACĘ PLASTYCZNĄ

Dzisiaj będziemy lepić z plasteliny zwierzęta wiejskie.

Na zakończenie krótka powtórka o zwierzętach wiejskich. 

https://www.youtube.com/watch?v=xlcQL4NfaHc

Do poniedziałku:)

Grupa „Pieski”

  1. Powitanie zabawą poranną :

Chodźcie wszystkie ,,Pieski’’ tu do koła (gest zaproszenia)
zabawimy się wesoło (młynek rękami) .
Witamy dziś wszystkich Was ( ukłon),
na zabawę nadszedł czas (ręce do góry).
Jedna noga, druga noga (wysunięcie nogi w przód).
Jedna ręka, druga ręka ( wysunięcie ręki przed siebie), 

cały tułów oraz głowa ( poruszanie się tułowiem i głową),                                            

Witamy Was (ukłon).

  1. Zabawa-piosenka pt. ,,Cztery łapy’’- czy znacie jakąś piosenkę o pieskach? To teraz zaśpiewamy z rodzicami i zatańczymy do tej piosenki.

,, Łapy, łapy ,cztery łapy- dzieci machają nad głową rączkami

A na łapach pies kudłaty- dzieci wkładają dłonie we włosy.

Kto dogoni  psa, kto dogoni psa- dzieci przed sobą poruszają rękami, jakby biegły pieski.

Może ty, może ty może jednak ja- dzieci pokazują palcem na brata/siostrę, po czym na siebie’’.

  1. Zabawa – recytacja wiersza przez rodzica o wiośnie Cz. Janczarskiego „Marcowe słoneczko” (zmieniłam trochę treść i wstawiłam słowo „kwietniowe”). Zadaniem dzieci jest wysłuchanie wierszyka i namalowanie, o czym jest wierszyk na kartce białego papieru i z wykorzystaniem farb plakatowych.

Jakie dziś jest niebo?

Błękitne…

Różowe…

Kto je namaluje?

Słoneczko kwietniowe.

Kapie

Z sopli woda

I śnieg znika z łąki.

Słońce

Dzisiaj robi

Wiosenne porządki.

  1. Zabawa „Karmimy kogucika’’

Dzieci – koguty poruszają się po pokoju w różnych kierunkach, na hasło „Cip, cip” naśladują dziobanie ziarna, zbierając rozsypane przez rodzica bibułkowe kuleczki.

Po zebraniu wszystkich kuleczek wsypują je do miseczki.

– Dziecko reaguje na sygnał umowny, porusza się po pokoju.

Grupa ” Kotki „

Witajcie dzieci!

W ostatnim dniu tygodnia będą zajęcia plastyczne. Potrzebne nam będę: pasek lub apaszka, szablon owieczki (do pobrania), kredki, klej oraz coś do wyklejenia może być; wata, popcorn, włóczka ew. kulki zrobione z gazety.

  1. Zabawa „Koniki” – rodzic trzyma pasek lub apaszkę za dwa końce dziecko tyłem odwrócone do rodzica chwyta w połowie pasek i udaje jadącego konika.
  2. W zagrodzie Małgosi– bajeczka ortofoniczna.
    Rodzic czyta treść bajeczki, a dziecko naśladuje odgłosy zwierząt.

    Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
    Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
    Piesek szczeka: hau, hau, hau.
    Kotek miauczy: miau, miau, miau.
    Kura gdacze: kod, ko, da.
    Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
    Gąska gęga: gę, gę, gę.
    Ona też chce najeść się.
    Owca beczy: be, be, be.
    Koza muczy: me, me, me.
    Indor gulgocze: gul, gul, gul.
    Krowa ryczy: mu, mu, mu.
    Konik parska: prr, prr, prr.
    A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
    I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

 

  1. Dopowiedz i zrób– zabawa z rymami.
    Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
    Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
    Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
    Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
    Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
    Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
    Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

 

  1. Praca plastyczna „Owieczka”

Dziecko wypełnia gotowy szablon owieczki jakimś materiałem np. watą, popcornem, włóczką, kuleczkami z gazety czarno-białej itp.

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2017/04/owieczka-1.pdf

Życzę przyjemnej zabawy, a zdjęcia swoich prac przyślijcie do nas! 

Grupa „Zajączki”

03.04. Zajączki

Grupa „Pszczółki”

03.04 Pszczółki