Grupa ” Motylki”
Witajcie kochane dzieciaczki J
- Zabawy logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, żuchwę, wargi.
– Powitanie – dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
– Pyszny obiad – dziecko oblizuje językiem górną i dolną wargę, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
– Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
– Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie balonów: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.
– Karuzela – dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
– Całusy – dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
- Zabawa naśladowcza-Podróż z mamą
Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę
– rowerem – dziecko leży na dywanie na plecach i naśladuje pedałowanie
– pociągiem – dziecko naśladuje poruszanie się pociągu i biega po pokoju
– samolotem – dziecko rozkłada wyprostowane ręce w bok i biega
– balonem – dziecko staje na palcach i przykuca
III. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Jesteśmy razem”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję. A siostra zrobi laurkę̨ – sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód i zrobię̨ to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady – obydwaj kochamy tatę̨!
Każdy zna takie słowo, ważne dla córki, dla syna. Oznacza miłość́, wspólnotę̨… Jakie to słowo?
|
Rozmowa na podstawie wiersza.
- Co dziecko podaruje mamie?
- Co dzieci zrobią̨ dla taty?
IV. Posłuchaj piosenki ZoZi –„ Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato”!
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
- Narysuj portret dla mamy i taty
Grupa ” Jeżyki”
Dzień dobry dzieci. Przed Wami kolejny dzień zdalnych zajęć, tym razem tata w roli głównej.
Zaczynamy!!!!
- Co powiecie na wspólne ćwiczenia z tatą? No to zapraszamy tatusiów i zaczynamy.
„Wspólne kroki”- oprzyjcie się stopami na stopach taty i spróbujcie utrzymać
równowagę, podczas gdy tata porusza się po pokoju.
„Cukierek”- zwińcie się w kłębek na podłodze. Zadaniem taty będzie
rozwinąć zwinięty cukierek, czyli „rozprostować” Was, a Wy oczywiście będziecie
stawiać opór, czyli nie pozwolicie na rozwinięcie cukierka.
„Skała”- tata stoi nieruchomo jak skała, a Wy próbujecie go przesunąć.
„Tunel”- tata stoi w lekkim rozkroku. Waszym zadaniem jest przejście pod
nogami na czworaka i zmiana ról.
„Zaprzęg”- połóżcie się na brzuchu na dywaniku lub kocyku, tata ciągnie
Was za ręce.
Teraz razem z tatą wykonajcie ćwiczenie kto pierwszy, oczywiście na czas.
Usiądźcie przy stole. Na środku stolika połóżcie dwie miseczki z taką samą ilością
papierowych kulek.
Obok siebie i taty połóżcie talerzyk i słomkę. Waszym zadaniem będzie zamienić się
w odkurzacze i zasysać powietrze za pomocą rurki, w taki sposób, aby do jej drugiej
strony przyssała się kulka znajdująca się w miseczce. Każdy przenosi kuleczki na
swój talerzyk. Na zakończenie liczycie kuleczki na swoich talerzykach i wyłaniacie
zwycięzcę.
- Wysłuchajcie z tatą znaną Wam dobrze już piosenkę i wspólnie spróbujcie narysować w powietrzu obrazki do słów piosenki lub pokazać.
https://www.youtube.com/watch?v=JperH-I6LaM
Narysuję dla taty słonika –rysujecie słonia
Z długą trąbą na szczęście, ty wiesz.. – pokazujecie/rysujecie trąbę
I na ucho mu szepnę słów kilka –pokazujecie ucho
Tato ja tak bardzo kocham cię – mówicie Kocham Cię
Narysuję dla taty serduszko –rysujecie serce
Złoty zamek na wzgórzu wśród drzew –rysujecie zamek
Narysuję mu księżyc rogalik –rysujecie rogalik
Tata bardzo ucieszy się –rysujecie uśmiech
Ref 2. Bo mam tatusia kochanego –przytulacie się do taty lub ręce krzyżujecie na
klatce piersiowej i się kołyszecie
Co bardzo, bardzo kocha mnie
I kiedy pytam się, dlaczego ? –rozkładacie ręce lekko na bok
Tatuś odpowie i już wiem –możecie pokiwać głową ,,tak”
- „Super tata” – wywiad z dzieckiem. Drodzy tatusiowie zachęcam do przeprowadzenia krótkiego wywiadu z Waszymi pociechami. Jestem przekonana, że odpowiedzi dzieci mogą Was zaskoczyć, a ich spisane słowa staną się dla Was piękną pamiątką na lata. W wywiadzie prosimy dzieci, aby dokończyły zdania:
– Lubię gdy tata….
– Kocham tatę za …
– Mój tata ma…
– Uwielbiam z tatą… - Na zakończenie zaznaczcie elementy, które pasują do taty.
Grupa ” Pieski”
- Zabawa poranna paluszkowa ze swoją ,, Rodziną’’- dzieci zapraszają rodziców do wspólnej zabawy.
Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (pokazujemy kciuk).
A obok – babunia (drugi palec).
Największy – to tatuś (pokazujemy środkowy palec).
A przy nim – mamunia (pokazujemy czwarty palec).
A to jest – dziecinka mała (pokazujemy mały palec).
Tralalala, la, la…
A to moja – rączka cała!
Tralalala, la, la…
- Zabawa „Najlepsza drużyna to moja rodzina”. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki.
sł. i muz. Jerzy Kobyliński
Do ludzi możesz po rozum pójść
Ale do mamy pójdziesz po serce
Tata nauczy by nie podstawiać nóg,
Dziadek nauczy, jak podawać ręce.
Najlepsza drużyna
To moja rodzina.
Gdy będzie trzeba, obroni cię brat
W rodzinie siła, każdy to powie
I jeszcze babcia, wie o tym świat
Ostatni ratunek, nasze pogotowie.
Kiedy kłopoty ogromne są
Gdy wątpliwości w głowie same
Twoja rodzina i rodzinny dom
To wyspa odpowiedzi na pytań oceanie.
Zamieszczam link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OpRTsApxNX0
- Zabawa „Ukryte dźwięki” – w tej zabawie wykorzystujemy telefon lub przenośny odtwarzacz muzyki, np głośnik na bluetooth. Telefon lub głośnik chowamy w pokoju i puszczamy dowolną piosenkę z dziecięcego repertuaru. Zadaniem dziecka jest słuchać uważnie i odnaleźć ukryte urządzenie:
Lubią klepać mnie po brzuchu (klepiemy się po brzuchu)
lubią drapać mnie po uchu (drapiemy się po uchu)
A najbardziej – daję słowo-
lubią spać pod moją głową (składamy dłonie i opieramy na nich policzek).
- Piosenka ,,Jesteś mamo skarbem mym’’- osłuchanie z piosenką, można nauczyć się refrenu.
Zamieszczam link piosenki https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
Grupa ” Wiewiórki”
Dzień dobry przedszkolaki 😊 Zaczynamy.
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
- Posłuchajcie pięknej piosenki o mamie i tacie.
ZoZi – Dziękuje Mamo! Dziękuje Tato!
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
- Nauka piosenki: „Mama w kuchni”
https://www.youtube.com/watch?v=A_gixhymV1E
Mama krząta się w kuchni od rana
Myśli wciąż o niebieskich migdałach
Gdy pytamy, co ugotowała
„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”
Ref. Nasza mama, mama zadumana
Mama zadumana cały dzień
błądzi myślami daleko
codziennie przypala mleko
na łące zrywa kwiaty
i sól sypie do herbaty
Nasza mama wspaniała kucharka
Krokodyla wrzuciła do garnka
krasnoludek wpadł jej do sałaty
a w piecu piecze się zegarek Taty
Ref. Nasza mama, mama zadumana…
Ten krokodyl co uciekł z ogródka
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka
choć zegarek czuje się fatalnie
lecz obiad był dziś bardzo punktualnie.
Ref. Nasza mama, mama zadumana…
„Mama w kuchni” – zabawa ruchowa do piosenki. Dzieci maszerują po kole, śpiewając zwrotki piosenki. Podczas refrenu zatrzymują się i klaszczą rytmicznie w dłonie.
Grupa ” Kotki”
Kotki 27.05.Grupa ” Zajączki”
27.05. zajączki ŚWIĘTO-RODZICÓW-MUZYKAGrupa ” Pszczółki”
WITAM MOJE KOCHANE PSZCZÓŁKI!
WCZORAJ ŚWIĘTOWAŁY WASZE MAMY, ALE MYŚLĘ SOBIE, ŻE ONE CODZIENNIE ZASŁUGUJĄ NA WASZ UŚMIECH I DOBRE SŁOWO. DALEJ ROZMAWIAMY O SWOJEJ RODZINIE.
- Witam Cię i klaszczę w dłonie swe bawimy się, cieszymy się wesoło razem jest (Pamiętacie melodię, spróbujcie zaśpiewać sami kilka razy)
- Rozwiążcie zagadki, a dowiecie się o kogo chodzi:
Jest jedyna na świecie – nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
Przy niej nic złego nie może się stać. (MAMA)
Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
I bardzo, bardzo go kochamy. (TATA)
- Posłuchajcie wierszyka pt.„Rodzina”
Przedstawiam Państwu rodzinę swoją:
Tatuś z mamusią przy sobie stoją.
Babcia i dziadzio siedzą w fotelach,
Przy nich gromadka wnucząt się zbiera.
Przyszły dwie ciocie: Basia i Lusia
A wujek Janek w kąciku usiadł.
My, czyli wnuki Kasia, Irena,
Małgosia, Iza, Darek i Gienia.
Rodzinny wieczór wprost uwielbiamy,
Bo naszą rodzinkę bardzo kochamy.
Gdy mama z tatą wychodzą z domu,
Babcia rozpieszcza nas po kryjomu.
Ciasto upiecze, obiad doprawi,
Ład i porządek rodzicom zostawi.
Kiedy do domu wszyscy wrócimy,
Dziadek wesołe powie nowiny.
Mama przyrządzi nam podwieczorek,
A tata spyta: „Jak było w szkole?”
Kasia i Darek przyjdą wnet z ciocią,
A wujek Michał prowadzi pociąg.
Gdy przyjdzie lato, no – i wakacje,
Cała rodzinka ruszy na stację.
Wujek zawiezie nas hen – nad morze,
Wszyscy po pracy wypoczną dobrze.
Lecz póki zimne i mroźne chwile,
My zaskoczymy Was dzisiaj mile.
dzisiaj ciepły uśmiech wszystkich prosimy,
Bo do albumu zdjęcie robimy.
Odpowiedź na pytania.
- Co to jest rodzina?
- Wymień członków Twojej rodziny
- Wymień, kto występował w wierszu
- Co podobało Ci się najbardziej w usłyszanym wierszu?
- „Podaj babci kubek mleka” zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Dziecko napełnia kubek wodą i próbuje przejść do pokoju nic nie wylewając, można powtórzyć kilka razy, przyspieszając kroku.
- Czas na piosenkę . Posłuchajcie, może razem pośpiewacie Sto lat dla mamy i taty.
https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM
- „Czy znasz swoją mamę, swojego tatę?”- quiz.
– Jaki program telewizyjny ogląda twoja (twój) mama (tata) najczęściej?
– Jaki jest kolor oczu twojej (twojego) mamy (taty)?
– Jaką potrawę najbardziej lubi twoja (twój) mama (tata)?
– Ulubione zajęcie mojej (mojego) mamy (taty) to…?
– Jakie ciasto twoim zdaniem udaje się mamie najbardziej?
– Co twój tata robi najlepiej?
– Jak mama (tata) odpoczywa?
– W jakiej pracy domowej najczęściej pomagasz mamie (tacie)?
- „Taniec na gazecie”- zabawa przy muzyce. Przygotujcie tylko gazetę i muzykę, tańcz sam lub z rodzicem. Dowolna improwizacja rodziców i dzieci.
- Zadania w kartach pracy, wykonaj strony 46,47,48.
BRAWO ZA WYKONANE ZADANIA