Tematem tego tygodnia jest :Majowa łąka. Zapraszamy na zabawy językowe .

Grupa „Motylki”

 Dzień dobry! Witam was serdecznie! Mam nadzieję, że czujecie się wypoczęci i macie dużo energii do pracy i zabawy. Zaczynamy!!

1.Drogie dzieci zajęcia rozpoczniemy od ćwiczeń z Fruzią.

https://youtu.be/3ucDVAsz_C0

2.  W tym tygodniu dużo czasu spędzimy na łące. Co to jest łąka, jakie spotykamy rośliny i jakie ? Zobaczcie:

https://www.youtube.com/watch?v=xDHjZRyFOfU

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Posłuchajcie jakie odgłosy można spotkać na łące.

https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

Posłuchajcie uważnie wiersza B.Forma i odpowiedzcie na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U

 

  1. Na zakończenie dokończcie pracę plastyczną „ Łąka ”.

Namaluj paluszkami zamoczonymi w farbie kolorowe kwiaty, skrzydła motylkom i resztę gąsienicy.

Grupa „Jeżyki”

Witam wszystkie dzieci. Mam nadzieję, że humorki dopisują. Zapraszam na kolejną dawkę zajęć.

  1. Na początek trochę ćwiczeń z Lulisią i Lulitulisiami.

https://youtu.be/Tc82wV1jV-4

  1. Kliknijcie na obrazek i obejrzyjcie film, a dowiecie się co będzie tematem naszych zajęć i gdzie wybierzecie się dzisiaj.

https://www.youtube.com/watch?v=xwHn4ISpXgc

 

  1. Łąka jest domem wielu zwierząt. Obejrzyjcie:

https://www.youtube.com/watch?v=2xckiWI13b4

Na łące możecie zobaczyć wiele roślin. Czy wiecie jakie są to rośliny??? Pomoże Wam w tym poniższy film:

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk&t=21s

 

  1. Teraz posłuchajcie wiersza „ Majowa łąka ” Bożeny Formy i odpowiedzcie na pytania.

Powiał wiatr majowy,

łąka zapachniała.

Świeżą koniczyną

pokryła się cała.

 

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

Słońce mocno grzeje,

świat do życia budzi.

Dobry czas nastaje

dla zwierząt i ludzi.

            – Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
            – Co mocno grzało?
            – Czym pokryła się cała łąka?

  1. Posłuchajcie odgłosy łąki.

https://youtu.be/jNN_5qJZtJw

  1. Uzupełnijcie kartę pracy.

 

Grupa „Pieski”

  1. Zabawa: ,,Słyszycie? Co tak takiego?’’

https://www.youtube.com/watch?v=2xckiWI13b4

https://www.youtube.com/watch?v=y_ml0SvcwFw

 

Tak, takie dźwięki można usłyszeć na majowej łące.

  1. Zabawa „Na wiosennej łące”- zagadki słowne Obrazki do zabawy przygotowują rodzice Dziecko odgaduje zagadki i wskazuje obrazki, które są ich rozwiązaniami.
  • Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi. Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
  • Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów. Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
  • Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)
  • Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły. To dla dzieci robią miodek, pracowite. ( pszczoły)
  • Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się …(biedronka)
  1. Bajka o owadach ,,Czerwona biedroneczka ’’o przesympatycznych zwierzątkach jakimi są owady.
  2. Zamieszczam link :

  1. Zabawa „Mieszkańcy łąki” . Na dywanie odwrócone obrazki zwierząt, dzieci odkrywają, nazywają, wyszukują te, które mieszkają na łące.
  2. Zabawa- relaksacja. Rodzic odtwarza utwór relaksacyjny pt. „Odgłosy na łące”. Prosi by dzieci położyły się na dywaniku, zamknęły oczy i posłuchały tego, co dzieje się na łące. Dzieci biorą udział w zabawie. Kładą się, zamykają oczy i słuchają dźwięku. Po skończeniu zabawy mówią o swoich odczuciach i spostrzeżeniach.

Grupa „Wiewiórki”

Dzień dobry kochane przedszkolaki 😊

Wiosna kojarzy się wszystkim z budząca się do życia przyrodą. Wiosna jest piękną i bogatą porą roku. Kwiaty, soczysta zieleń traw, słoneczna pogoda, lekki ciepły wiatr to dla większości z nas skojarzenia związane z łąką. Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem przyrodniczym. Jest gęsto pokryta zielonymi roślinami; jej mieszkańcami są liczne zwierzęta, głównie owady oraz pająki. Na łące rosną również kwiaty – kaczeńce, pierwiosnki, stokrotki i wiele innych. I właśnie o łące będziemy rozmawiać w tym tygodniu. Poznacie różne owady, zwierzęta, kwiaty i ptaki, które można spotkać podczas spaceru na łące.

  1. Zabawa paluszkowa – „Biedronka” / K. Sąsiadek/

– utrwalenie wierszyka o biedronce.

Biedroneczka mała,  robaczki spotkała.

Z tym się przywitała, / dotykamy mały paluszek/

tego pogłaskała / dotykamy palec serdeczny/

temu pomachała, / dotykamy palec środkowy/

tego zabrać chciała. / dotykamy palec wskazujący/

z tym się pożegnała / dotykamy kciuk/

i do nieba poleciała. / machamy ręką /

 

  1. Łąka – wszyscy mówią, że tam jest cicho a ja się z tym nie zgadzam. Posłuchajcie sami jak na łące jest gwarno.

 

  1. Zagadki słuchowe – przygotowałam dla Was zagadki. Wiem, że bardzo lubicie zagadki. No to zaczynamy – zobaczcie filmik i odgadnijcie o jakich zwierzętach mowa

  1. Karta pracy. Przygotujcie książeczkę „Olek i Ada” cz. 2, którą macie w domu.

Wykonajcie zadanie na stronie 44 wg instrukcji.

 

Poćwiczymy teraz układanie puzzli. Jeśli maci możliwość wydrukowania obrazka.

 

 

  1. Na koniec zasłużyliście na bajeczkę o łące – „Wędrówki Skrzata Borówki”

Do jutra moi kochani.

Grupa „Kotki”

Witam was wszystkie Kotki 😊 W tym tygodniu będziemy mówić o majowej łące. Dowiecie się co można na niej spotkać. Dziś potrzebne będą: kredki lub farby, obrazek motyla(link na dole) oraz chustki (apaszka, chusteczka na głowę). No to zaczynamy:

  1. Zabawa ruchowa „Pszczółki”-przy włączonej muzyce dziecko biega po pokoju naśladując pszczółkę, na przerwę w muzyce przykuca- naśladując pszczółkę zbierającą nektar z kwiatka.
  2. A teraz chciałabym zaprosić was do oglądnięcia filmiku „Majowa łąka”

Link do filmiku: https://panimonia.pl/2020/05/04/majowa-laka-karty-pracy-gry-film-piosenka/

  1. Pytania do dziecka:

– Kto wybrał się na wycieczkę na łąkę?

– Kogo Skrzat Borówka tam spotkał?

– Jakie zwierzęta można zobaczyć na łące?

– Jakie rośliny tam zobaczmy?

– Co możemy robić na łące?

 

  1. Zabawa – „Zapach łąki”(ćwiczenia oddechowe)– potrzebna będzie większa chustka (apaszka, chustka na głowę)- dziecko rozkłada chustkę, wykonuje na niej klęk prosty:

 

– kwiat otwarty (otwieramy)- ręce w górę ,wdech;

 

– kwiat zamknięty ( zamykamy)- dziecko opuszcza ręce i siada na piętach kuląc się – i wydech;

– kwiat na wietrze (kołyszemy) – dziecko pozostaje w klęku prostym, swobodnie kołyszą tułowiem;

– „spokojnie rosnę , jestem niepowtarzalny, jestem piękny, jestem
pachnący”-
dziecko powolutku wstaje i rozkwita, podnosząc ręce wysoko w górę.

  1. Rozwiążcie teraz zagadki o mieszkańcach łąki.

Link zagadki:  https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

  1. Wiem, że lubicie oglądać książki o zwierzętach, dlatego dziś przygotowałam jeszcze dla was film „Mieszkańcy łąki”– film o robakach.

Link- filmik o robakach: https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

  1. Pokolorujcie kredkami lub farbami obrazek motyla. Spróbujcie użyć jak najwięcej kolorów.
  2. Dla dzieci chętnych – dodatkowe karty pracy.

https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/majowa-%C5%82%C4%85ka-karty-pracy.pdf

 

Dziś żegnam się już z wami i zapraszam jutro na zajęcia.

 

Grupa „Zajączki”

mowa

Grupa „Pszczółki” 

11.05 Pszczółki