Grupa ” Motylki”
Dziś najważniejszy dzień i święto MAMY. Musicie najmocniej jak tylko umiecie przytulić wasze mamusię.
- I. Spacer z rodziną – zabawa ruchowa.
Dziecko pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez Mamę:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. (maszerujemy w miejscu)
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu, (przeskakujemy z nogi na nogę)
przy alei stoi parkowa ławeczka. (wykonujemy przysiad),
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. (podskakujemy tak jak wiewiórka)
Przysiadamy na kolejnej ławce (wykonujemy przysiad)
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej. (wykonujemy kolejne przysiady)
Idziemy jednak dalej. (maszerujemy w miejscu)
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. (rozglądamy się z dłonią przy czole)
Wracamy do domu i odpoczywamy. (siadamy lub kładziemy się na podłodze)
- Piosenka dla mamy „Jesteś mamo skarbem mym” . Posłuchaj ją razem z mamą J
Link: https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
III. Opowiadanie „Mama ciężko pracuje”
Czy widziałyście, jak mama ciężko pracuje? Cały dzień bardzo się trudzi. A to obiad trzeba ugotować, a to zrobić kanapkę głodnym dzieciom. Ciągle coś robi, ciągle się krząta i bez przerwy zajęta jest pracą. Nie ma chwili wytchnienia. Nawet wieczorem, gdy dzieci już śpią, mama ma ręce pełne roboty: trzeba wyprać dziecięce ubranka, umyć podłogę w kuchni
i dziurę w spodniach zacerować.
I jeszcze każda mama ma czas na zabawę za swoimi dziećmi: zbuduje z klocków wieżę, uszyje sukienkę dla lalki i wieczorem poczyta bajeczkę.
A zakupy? Kto najlepiej zrobi zakupy? Mama! Oczywiście, że mama! Dzięki niej zawsze w domu jest chleb i mleko. Coś słodkiego też się znajdzie. A dzięki komu w domu jest czysto
i miło? Znowu dzięki mamie. Mama to bardzo ważna osoba w rodzinie. Ona o wszystko
i wszystkich zadba najlepiej. Można jej zaufać w każdej sprawie. Jeżeli masz kłopoty – biegnij do mamy, ona szybko rozgoni dziecięce troski i zmartwienia. Nikt nie pomoże tak jak mama. A spacery z mamą – są wielką przyjemnością! Ona wie tyle rzeczy, zna przeróżne rośliny, zwierzęta i tak pięknie potrafi o nich opowiadać. A gdy my opowiadamy o naszych przygodach w przedszkolu, to mama tak cierpliwie słucha. Jak nikt!
Czy potraficie docenić wysiłek mamy? Czy umiecie odwdzięczyć się za jej poświęcenie?
A jej pracę, czy umiecie uszanować?
Powinniście dbać o to, by nie przysparzać jej kłopotów. Jesteście jeszcze mali, ale w wielu domowych pracach możecie już mamie pomagać. To bardzo ważne; zapamiętajcie dobrze: jeżeli kogoś mocno kochamy, to zrobimy dla niego wszystko.
Rozmowa na temat treści wysłuchanego opowiadania
•Jakie prace wykonuje każda mama?
•Czy wykonując tak wiele pracy, mama może być zmęczona?
•Jak możemy jej pomóc?
•Jak możemy podziękować mamie za jej wysiłek?
•Jakie są wasze mamy?
•Za co kochamy je, czy są one dla nas najważniejsze na świecie, może są najpiękniejsze na świecie, a może najukochańsze?
•Czy wy kochacie swoje mamy?
III. Pokoloruj bukiet dla mamy
Grupa ” Jeżyki”
Witam Was serdecznie. Przed Wami kolejny, wspaniały dzień zdalnych zajęć. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi. Zapraszam serdecznie!!
Ale zanim przejdziecie do zajęć ruchowych powiedzcie czy wiecie kto ma dzisiaj swoje święto??? Oczywiście MAMA, bo jak dobrze wiecie dzisiaj jest Dzień Mamy, czyli jedno z najbardziej znanych świąt na świecie. I chociaż w innych krajach obchodzony jest w różnych terminach, to cel tego święta jest taki sam-wyrazić szacunek i wdzięczność wszystkim mamom.
- Dzisiaj zaczniemy od zaśpiewania mamusiom refrenu piosenki ,,Bo moja mama jest kochana”. Zaśpiewane.
https://www.youtube.com/watch?v=JperH-I6LaM
Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i połączcie.
- Teraz przejdziemy do zajęć ruchowo- logopedycznych. Na początek zastanówcie się i odpowiedzcie na pytanie z pomocą zagadek- Czym zajmuje się w domu Wasza mama? Po odpowiedzi pokażcie tą czynność i spróbujcie naśladować wydawane odgłosy.
-I mama i pralka mocno się natrudzą, gdy synek lub córka bardzo się ubrudzą. (pranie)
-Głośna maszyna sunie po dywanie, i już żaden śmieć, na nim nie zostanie. (odkurzanie)
-Ogień pod garnkiem płonie, bucha z niego para, same pyszne dania będziemy jeść zaraz. (gotowanie)
-Żeby koszulka zmarszczek nie miała, moja mamusia ją… (uprasowała)
-„Każda rzecz ma swoje miejsce” – mama to powtarza. Więc pozbieraj swe zabawki I się nie obrażaj!. (sprzątanie)
-Bierze kąpiel filiżanka, biorą też talerze. Po obiedzie wielki garnek także kąpiel bierze. (zmywanie naczyń)
- Co lubię robić z moją mamą?-zabawa ruchowa z wykorzystaniem piłki/maskotki.
Usiądźcie z mamą na dywanie naprzeciw siebie. Rzucając do siebie nawzajem piłkę lub maskotkę głośno licząc do 5. Gdy wykonacie pięć rzutów, to osoba trzymająca piłkę opowiada o tym, jak lubi spędzać czas ze swoją mamą, co wprawia i ją, i mamę w doskonały nastrój, gdy robią to wspólnie.
- Masażyk relaksacyjny dla mamy, czyli dziecięce spa.
To wykonania masażyku musicie zaangażować także tatusiów.Usiądźcie naprzeciwko mamy. Mama zamyka oczy. Tata czyta wierszyk, a Wy wykonujecie DELIKATNY masażyk.
„Moja mama”
Moja mama ma piękne oczy (delikatne uderzanie opuszkami palców w okolicach oczu)
i nosek ma najpiękniejszy. (głaskanie nosa z góry na dół, od nasady, do czubka)
Gdy się śmieje, śmieje się świat, (delikatne uderzanie opuszkami palców w okolicach ust) bo śmiech mamy jest najszczerszy.
Moja mama ma ładne włosy (wkładanie palców we włosy i masowanie skóry głowy)
i policzki śliczne, rumiane. (delikatne chwytanie palcami skóry twarzy)
Gdy urosnę, będę jak mama (przeciąganie się jak przy wstaniu z łóżka)
I, jak ona, z uśmiechem z łóżka wstanę.
- Dokończcie portret mamy.
- Laurka dla mamy- jeśli macie możliwość wydrukujcie szablon z sercami, życzeniami i z pomocą taty wytnijcie poszczególne elementy. Następnie naklejcie wycięte elementy według własnego pomysłu.
- Na zakończenie wspólnie z mamusią obejrzyjcie bajkę ,,Króliczek Alilo-Dzień Matki”.
26.05.2020r.-gr-Jeżyki
Grupa ” Pieski”
1.Piosenka pt. „Całusy dla Mamy” sł. A. Galicka, muz. T. Pabisiak
Wszyscy pamiętamy,
że dziś święto Mamy.
Mali oraz duzi,
dadzą Mamie buzi.
Dadzą Mamie kwiatki,
bo dziś jest Dzień Matki.
Od samego ranka,
będzie niespodzianka.
Sto całusów i buziaków,
od wszystkich dzieciaków.
Sto całusów i buziaków,
od wszystkich dzieciaków.
Zamieszczam link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=Iwl_uLPu9E8
2.„Bukiet dla Mamy” – malowanie rączkami. Malujemy dziecku otwartą dłoń (palce złożone, kciuk do góry) i odciskamy na kartce (można kilka razy, ma wyjść kwiat tulipana). Po wyschnięciu dziecko dorysowuje łodygi i liście kredkami. Powstanie laurka dla Mamy.
Przykładowa laurka:
- ,,Wierszyk dla mamy ‘’:
Moja kochana mamusiu!
To dla ciebie ten wierszyk,
dla ciebie słońce i chmury,
dla ciebie tęcza i wietrzyk.
Wiosną i latem – kwiaty,
jesienią – liście jesienne…
Bądź szczęśliwa, mamusiu Dziś, jutro i codziennie!
Życzą wszystkie Kochające dzieci.
- „ Rodzinny spacerek”- rodzice trzymają na kolanach gazetę, natomiast dzieci poruszają się po pokoju śpiewając (słuchając) piosenkę „ Poszła Ola na spacerek” . Następnie reagują i poruszają się na sygnał dźwiękowy zjawisk atmosferycznych:
– deszcz- uderzanie palcami o gazetę;
– wiatr- pocieranie gazety w dłoniach;
– burza- darcie gazety;
– kałuża- tupanie nogami po gazecie.
- Piosenka dla Mamy „Choć mam rączki małe”.
Zamieszczam link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=0FqM2MdOOs0
Grupa ” Wiewiórki”
Wiewiórki 26.05.Grupa ” Kotki”
Kochane dzieci, dzisiaj obchodzimy jedno z najpiękniejszych dni w roku „Dzień Matki”. Mam nadzieję, że postaracie się, aby dzisiejszego dnia mama mogła chociaż troszeczkę sobie odpocząć i poczuć się zrelaksowaną.
Jak możecie to zrobić? -To bardzo proste: spróbuj w szczególny sposób zadbać o mamę. Możesz zrobić jej kanapkę, przynieść coś do picia, zaśpiewać dla niej, zatańczyć z nią. Mama sobie odpocznie, a ty w tym czasie spróbuj posprzątać swój pokoik, pobaw się cichutko i zrób dla niej niespodziankę. Oczywiście złóż życzenia i zaśpiewaj sto lat. Ja również dołączam się do życzeń.
- Zaproś mamę do wspólnych ćwiczeń.
Link ćwiczenia w dwójkach: https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
- Wykonaj mamusi masażyk na plecach. Mama może czytać ci wiersz a ty rysuj na jej plecach treść wiersza.
* Po pleckach płynie rzeczka [rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków]
* I przeszła pani na szpileczkach [„idziemy” palcami jak w butach na obcasach]
* A potem przeszły słonie [ugniatamy powoli całymi dłońmi]
* I przejechały konie [„galopujemy” pięściami – oczywiście nie za mocno!]
* A potem spadł deszczyk [robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach]
* Czy czujesz już dreszczyk? [szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż kręgosłupa]
- Zaproś mamę do wspólnego tańca.
Link do tańca: https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
- Zaśpiewaj piosenkę dla mamy, którą uczyliśmy się w przedszkolu, w zeszłym roku.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA
- Na koniec narysuj albo wykonaj dla swojej mamy laurkę.
Kochane dzieci, dzisiaj obchodzimy jedno z najpiękniejszych dni w roku „Dzień Matki”. Mam nadzieję, że postaracie się, aby dzisiejszego dnia mama mogła chociaż troszeczkę sobie odpocząć i poczuć się zrelaksowaną.
Jak możecie to zrobić? -To bardzo proste: spróbuj w szczególny sposób zadbać o mamę. Możesz zrobić jej kanapkę, przynieść coś do picia, zaśpiewać dla niej, zatańczyć z nią. Mama sobie odpocznie, a ty w tym czasie spróbuj posprzątać swój pokoik, pobaw się cichutko i zrób dla niej niespodziankę. Oczywiście złóż życzenia i zaśpiewaj sto lat. Ja również dołączam się do życzeń.
- Zaproś mamę do wspólnych ćwiczeń.
Link ćwiczenia w dwójkach: https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
- Wykonaj mamusi masażyk na plecach. Mama może czytać ci wiersz a ty rysuj na jej plecach treść wiersza.
* Po pleckach płynie rzeczka [rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków]
* I przeszła pani na szpileczkach [„idziemy” palcami jak w butach na obcasach]
* A potem przeszły słonie [ugniatamy powoli całymi dłońmi]
* I przejechały konie [„galopujemy” pięściami – oczywiście nie za mocno!]
* A potem spadł deszczyk [robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach]
* Czy czujesz już dreszczyk? [szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż kręgosłupa]
- Zaproś mamę do wspólnego tańca.
Link do tańca: https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
- Zaśpiewaj piosenkę dla mamy, którą uczyliśmy się w przedszkolu, w zeszłym roku.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA
- Na koniec narysuj albo wykonaj dla swojej mamy laurkę.
Grupa ” Zajączki”
Zajączki 26.05.Grupa ” Pszczółki”
WITAM PSZCZÓŁKI, PAMIĘTACIE JAKI MAMY DZISIAJ DZIEŃ ? OCZYWIŚCIE WYJĄTKOWY,
A SZCZEGÓLNIE DLA WASZYCH MAM, BO TO ONE OBCHODZĄ DZIŚ SWOJE ŚWIĘTO.
WSZYSTKIM MAMOM SKŁADAMY NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA, RADOŚCI, MIŁOŚCI I WYTRWAŁOŚCI, ABYŚCIE BYŁY ZAWSZE DUMNE ZE SWOICH POCIECH, KTÓRE
W MAŁYCH SERDESZKACH SKRYWAJĄ NAJWIĘCEJ UCZUĆ SPECJANIE DLA WAS – SWOICH MAM!!!
- Powitamy się dzisiaj dobrze znaną Wam piosenką ,,Głowa, ramiona…”
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
- Rozmowa kierowana (elementy dyskusji). Pora odpowiedzieć na kilka pytań, dzięki temu lepiej się poznacie, dowiecie o sobie, ale także zbliżycie się do siebie.
Pytania zadaje mama do swojego dziecka:
– Opisz proszę jak wygląda Twoja mama?
– Czym się zajmuje i gdzie pracuje?
– Czy wiesz, co mama najbardziej lubi robić?
– Jaka jest ulubiona potrawa mamy?
– W czym potrafisz pomagać swojej mamie?
– Czy mama czasem się smuci? A wiesz dlaczego?
– Czy masz jakieś obowiązki w domu? Jakie?
– Co mamie sprawia najwięcej radości?
– Jak sądzisz, czy wychowanie dzieci to łatwa sprawa?
- „Portret mamy” – teraz macie chwilę czasu na to, aby narysować portret mamy, czyli obrazek jak ona wygląda. Zabierzcie kredki i kartkę, mama pójdzie zrobić sobie kawę i poczeka na wasz obraz.
- Czas na ruch, bo dzisiaj są zajęcia gimnastyczne (metodą R. Labana) – potrzebne paski bibuły, bębenek, muzyka do marszu.
- Masz po obwodzie koła. Dzieci maszerują po kole, w ręku trzymają paski bibuły. W rytm głośnej muzyki podnoszą wysoko kolana, na dźwiękach cichej muzyki maszerują na palcach.
- „Tańczące bibułki” – dzieci w rytm dowolnej muzyki tańczą według własnego pomysłu
- „Powitalna bibułka” – dzieci dotykają dowolną część ciała, wymieniają ją i mówią „cześć”
- „Jak najwyżej” – dzieci wyrzucają bibułę do góry i starają się ją łapać dopiero tuż nad podłogą
- „Sprytne palce” – siadamy na podłodze, bibułka przed sobą, chwytamy ją gołymi stopami i przekładamy do rąk
- „Rysujemy ósemkę” – Dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami
- „Wiatr i wicherek” – dzieci dmuchają na paski bibułki z większym i mniejszym natężeniem
- „Latające owady” – dzieci zgniatają bibułki w kulki, rzucają przed siebie i szybko podążają ich śladem, na koniec wrzucają je do wyznaczonego miejsca (obręczy, kosza)
- „Marsz z muzyką” – dzieci rytmicznie maszerują dookoła przy nagraniu muzyki marszowej. Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę.
- „Cechy charakteru” – poznawanie przeciwieństwa wybranych cech charakteru.
Pracowita -………. .
Odważna-………….
Wesoła- ……………
Silna- ………………
Dobra -……………..
Miła- ……………….
- Teatrzyk paluszkowy „ Rodzina” – można przygotować sylwety na pasku zwiniętym i sklejonym, na którym narysujecie najpierw członków rodziny.
Ten pierwszy – to dziadziuś,
a obok – babunia.
Największy – to tatuś,
a przy nim – mamunia.
A to jest – dziecina mała!
Tralalala, la, la…
A to – moja rączka cała!
Tralalala, la, la.
- Zadania w kartach pracy : strony do wykonania 54, 55
- Wykonajcie teraz piękną laurkę dla mamy. Ja Wam przesyłam wzór, możecie wydrukować i pokolorować, jeśli nie możecie zróbcie sami według swojego pomysłu.
JESTEŚCIE SUPER