Grupa ” Motylki”

Dzień dobry kochani.  Witam Was w czwartkowy poranek.  Myślę, że dzisiejsze zadania będą dla Was ciekawe i łatwe do wykonania.

1. Sprawnym być- ważna sprawa. Zapraszam do ćwiczeń ogólnorozwojowych.

https://youtu.be/6WDctpWeRiQ

2. Odsłońcie obrazek a dowiecie się o jakim zawodzie będą dzisiejsze zajęcia.

https://learningapps.org/11682846

3.Czego potrzebuje fryzjer do swojej pracy i jak nazywa się miejsce, w którym pracuje fryzjer? Jeżeli nie pamiętacie to spójrzcie jeszcze raz na obrazki z zadania 2. Na pewno ułatwi Wam to zadanie.

4. Zabawa „Zgadnij, czego brakuje?” Przygotujcie: suszarka, grzebień, wałek do włosów, nożyczki, szampon, szczotka, spinki. Zapamiętajcie przedmioty, które znajdują się na dywanie, następnie zamknijcie oczy- NIE PODGLĄDAJCIE. Zadaniem rodziców będzie ukrycie jednego, dwóch i trzech przedmiotów. Po otwarciu oczu musicie odpowiedzieć na pytania:
-czego brakuje?
-ile brakuje przedmiotów?
-w którym miejscu te przedmioty leżały?

5. Szukanie pary: Spinki, gumki, szczotka/grzebień lub co macie – rozsypcie na dywanie wiele przedmiotów z każdego rodzaju po 2 sztuki. Następnie spróbujcie odszukać dwie takie same elementy np. 2 różowe gumki.

6. Posłuchajcie piosenki -Wizyta u fryzjera

https://youtu.be/OUDvG9chMEM

„U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne. Fryzjer:
 myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;

obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;

strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;

suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.

  1. Na zakończenie zaproście kogoś z rodziny  do zabawy w fryzjera. Wy wcielicie się w rolę fryzjera, a rodzina będzie klientami.  Stwórzcie jakąś ciekawą fryzurę. Oczywiście nie używając nożyczek.
  2. Dla chętnych- POMOC RODZICA NIEZBĘDNA. ,,Jaki to zawód”- rodzic czyta nazwy zawodów, a waszym zadaniem będzie dopasowanie ich do obrazków.

https://learningapps.org/1154031

Grupa „Jeżyki”

  1. Na początek zapraszam do zabawy ruchowej, która wprowadzi Was do tematu dzisiejszego zajęcia. Oczywiście dalej rozmawiamy o zawodach.

Najpierw kilka krótkich ćwiczeń usprawniających naszą buzię, język(zrób minkę)

  • Otwieramy szeroko buzię i ziewamy
  • Układamy buzię w dzióbek i przesyłamy całuski
  • Układamy buzię w dzióbek, następnie rozciągamy do uśmiechu nie pokazując naszych ząbków.
  • Otwieramy szeroko buzię i liczymy ząbki przy pomocy języczka, przesuwając języczkiem po górnych i dolnych ząbkach.

Świetna robota !

Zabawa ruchowa Pieczenie ciast

 Dzieci przedstawiają za pomocą ruchu całego ciała czynności związane z robieniem ciasta (np. ubijanie jajek, miksowanie, wałkowanie, przelewanie). Dzieci tańczą w rytm muzyki, gdy muzyka przestanie grać wykonujemy wybraną czynność np. ubijanie jajek, wałkowanie itd..

  1. Dzisiaj czwartek, więc czas zacząć matematykę.

Na początek zagadka

Ma biały czepek, białe ubranie,
nocą zajmuje się wyrabianiem.
A co wyrobi, upiecze smacznie,
i odda ludziom, nim dzień się zacznie.

Piekarz

Można przybliżyć dziecku zawód piekarza, cukiernika lub pozwolić dziecku, aby samo spróbowało opowiedzieć, czym zajmuje się piekarz, cukiernik.

Waszym zadaniem będzie pokolorowanie słodkich babeczek i kolorowej posypki. Przy każdej babeczce postawcie tyle kreseczek, ile kuleczek znajduje się na danej babeczce.

  1. Na zakończenie zajęć przygotowałam dla Was kolorowankę. Możecie również obejrzeć bajeczkę.

https://www.youtube.com/watch?v=j_52b8FmCIs

https://www.youtube.com/watch?v=gXvD0mtRTxE

Miłego dnia.

Grupa „Pieski”

  1. Rozpoczęcie zajęć rymowanką: ,, Wszyscy są… witam Was’’
    Zaczynajmy bo już czas.
    Jestem ja, jesteś ty,
    Raz, dwa, trzy,
    Do pracy ja i ty.
    Dzieci recytując pierwszy wers wskazują na siebie, później na siostrę, brata, następnie pokazują kciuk, palec wskazujący i środkowy. Na koniec tworzą koło czyli wspólnotę.
  2.  Zabawa na czworakach,, Pracowici jak mrówki’’. Każde dziecko ustawia się ze swoim klockiem w jednym końcu pokoiku i kładzie klocek na podłodze przed sobą. Idąc na czworakach, dzieci popychają klocek raz jedną, a raz drugą ręką.
  3. Zabawa słowna ,,Rozmowa liczb’’. Rozdajemy dzieciom kartoniki z cyframi. Każde dziecko kolejno nazywa swoja liczbę i pokazuje tyle palców u ręki, ile ona wskazuje. Następnie dzieci dobierają się parami, tak aby miały różne cyfry, i prowadzą dialogi liczb np. 5 i 8

Jestem zapisem liczby 5 …jestem od Ciebie mniejsza o 3…  Jestem od Ciebie mniejsza od 3 itd.

4.Zabawa „Mało nas do pieczenia chleba”. Mama Mai pracuje w piekarni. Zapraszam Maję do środka, a Was zapraszam do zabawy w pieczenie chleba. Dzieci stoją wokół wiatraka trzymając koniec wstążki.  Rodzic prosi o to, by każdy dokładnie obejrzał swoją wstążkę – kolor, kształt. Prosi o pofalowanie wstążek w j kolorze…, czy kształcie… Trzymamy koniec wstążki lewą ręką i idziemy po obwodzie koła śpiewając piosenkę. Na hasło stop – zatrzymujemy się i słuchamy, kto będzie potrzebny przy pieczeniu. Dziecko z daną wstążką zwija się w ślimaka idzie do Mai i odwija się.

– najpierw założę trójkątny fartuszek…

– potrzebuję białej mąki, wody i drożdży, przypraw…

– potrzebuję okrągłej łyżki do wyrabiania ciasta…

– poproszę o zieloną miseczkę do wymieszania składników…

– potrzebuję kwadratowych foremek, w których upiekę chleb.

,,PIESKI’’ przypominamy sobie tą zabawę muzyczno- ruchową, którą nieraz w przedszkolu się bawiliśmy razem. Zamieszczam link:                                                                       https://www.maluchy.pl/teksty_piosenek_dzieci/malo-nas-do-pieczenia-chleba,34.html

Grupa „Wiewiórki”

Dziś czwartek – Witajcie kochani zaczynamy kolejny dzień naszej pracy na odległość. Wiem, że macie dużo siły do pracy a więc zaczynamy:

 1.  Zabawa buzi.Ja wysyłam Wam serduszka a Ty trochę poćwiczcie. Popatrzcie na minki i zróbcie takie same. Przygotujcie małe lusterko i przyglądajcie się w lusterku jak wygląda wasza buzia. Dobrej zabawy! Powtórzcie zabawę dwa razy.       

 2.  Teraz trochę się poruszamy. Zapraszam  do zabawy ruchowej pt „Głowa, ramiona, pięty”, którą dobrze znacie. Kochani kiedy usłyszycie zabawę muzyczną ilustrujcie ją ruchem.

https://www.youtube.com/watch?v=2GCtmHipJPo 

3. Dziś poznamy liczbę 9 i jej zapis graficzny.Najpierw nauczymy się krótkiej piosenki o liczbie 9 wg M. Stanek 

                      „GŁODOMOREK”

1.Dziewięć, dziewięć, dziewięć cukierków.

Leży, leży, leży na talerzu.

A gdy przyszedł gruby miś, gruby mis , gruby miś.

To je wszystkie zjadł dziś.

Zjadł dziś!

2.Dziewięć, dziewięć, dziewięć pączków.

Leży, leży, leży na talerzu.

A gdy przyszedł gruby miś, gruby mis , gruby miś.

To je wszystkie zjadł dziś.

Zjadł dziś!

3. Dziewięć, dziewięć, dziewięć truskawek.

Leży, leży, leży na talerzu.

A ja  szybko schowam je, schowam je, schowam je.

Żeby miś nie wyjadł mnie.

Nie wyjadł mnie.

Powtarzaj za rodzicem słowa piosenki. Na dobry początek rozpocznij od pierwszej zwrotki i refrenu.

Zapamiętałeś słowa piosenki to jej posłuchamy i zaśpiewamy 😊

Załącznik – piosenka „Głodomorek”

4. Następnie wykonamy naszą super 9

Przygotuj obrazek. Ozdabiamy liczbę wg własnego pomysłu. Na dole obrazka ołówkiem spróbuj kreślić nowo poznaną liczbę.

Załącznik – liczba 9

Liczba 9

INFRORMACJA DLA RODZICÓW

W związku z realizacją tematu „Poznajemy ciekawe zawody” zwracam się z prośbą o zaprezentowanie swojego zawodu w krótkiej formie np. prezentacji, filmiku, obrazka, albumiku. Pomysł pozostawiam Wam.

Praca to nieustanny rozwój osobisty. Dzięki niej zdobywamy nowe umiejętności, doskonalimy swoje kompetencje, uczymy się nowych rzeczy, wiemy że rola pracy w życiu każdego człowieka jest ogromna.

Serdecznie zapraszam chętnych rodziców do udziału w naszej zabawie.

Grupa „Kotki”

Witam was kochane Kotki. 😊 Dzisiejsze zajęcia zaczynamy od zabawy porannej przy piosence, którą bardzo lubicie „Głowa, ramiona, kolana ,pięty”

  1. Zabawa ruchowa: link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E
  2. Kolejnym waszym zadaniem będzie wycięcie obrazków domina i połączenie w pary – zawód z odpowiednią rzeczą, która kojarzona jest z tym zawodem. Utworzone pary przyklejcie na kartkę a potem pokolorujcie.

Do wykonania tego zadania potrzebne wam będą: nożyczki, kredki i biała kartka. Poniżej posyłam domino obrazkowe przygotowane przez panią Edytkę.

Kotki 7.05..docx
  1. Rozwiążcie teraz zagadkę;

Igła, nici i nożyce,

to jej dzielne pomocnice.

Najpierw kroi, potem zszywa,

czy już wiesz, jak się nazywa?

 

Pytania dla dzieci:

              – Jakich narzędzi potrzebuje krawcowa żeby coś uszyć?

              – Jakie jeszcze rzeczy możemy znaleźć u zakładzie krawieckim? (dziecko       podaje odpowiedzi)

  1. Taniec z guzikami- improwizacja ruchowa z wykorzystaniem guzików.
    Dzieci kładą guzik na głowie, nodze, ramieniu, dłoni i wykonują taniec przy spokojnej muzyce według własnego pomysłu. Ważne jest, aby guzik nie upadł na podłogę.
  2. Praca w kartach pracy. Na koniec rozwiążcie dzieci 4 zadania z guzikami. Obrazki w kartach pracy możecie też pokolorować.

Link do kart pracy: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/GUZIKI-karty-pracy-1.pdf

Grupa „Zajączki”

matma

Grupa „Pszczółki”

Pszczółki 7.05.