2.04.2020r.-motylki

 

Jeżyki

Witajcie Kochane Jeżyki. Dzisiaj przyszedł czas na matematykę.

  1. Na początek troszkę się poruszajcie. Zapraszam do ćwiczeń całą rodzinę.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-ćwiczenia

 

  1. Teraz troszkę matematyki.

Zgadnijcieo jakiej cyfrze mowa?

Narysuj serduszko
Potrzebna Ci tylko połowa.
Do prawej połowy,
gdy ogonek wygięty dodasz, przyjrzyj się uważnie,
bo cyferka już gotowa

Ta cyferka bez wysiłku
może toczyć się jak piłka.
I choć sama nie znaczy nic,
w parze z inną dumna może być.

-Jaka jest to cyfra?
Ptaki ją rysują
gdy do ciepłych krajów
od na odlatują.

  1. To teraz zapraszam do wypełnienia karty pracy. Jeżeli potrzebujecie pomocy. Poproście mamę lub tatę. Powodzenia!

 

jeżyki

 

 

 

GRUPA ,,PIESKI’’

  1. Powitanie wierszem ,,Moje nogi lubią harce”. Mama czyta lub tata może brat, siostra?

Moje nogi lubią harce, (energiczne przebieranie nogami) lubią drapać się na tarce. (przesuwanie stopami po dywanie) Moje nogi lubią harce, (energiczne przebieranie nogami) lubią suszyć się na suszarce. (dmuchanie na stopy) A gdy zmęczą się troszeczkę, lubią usiąść na chwileczkę! (siad skrzyżny ja się uda…)

  1. Zabawa ,,Dobranie skarpet w pary’’.
  • Rozwieszanie skarpet na sznurku z bielizną za pomocą klamerek ( pracuje lewa ręka i prawa).                                                                                                                                                      
  • Taniec stóp-taniec radości do dowolnego utworu muzyki klasycznej, disco polo.

            (Dziecko leży na plecach, do tańca zapraszamy tylko stopy).

  • Zgadnij czyja? Opowiadanie o wybranej skarpecie.
  • Zabawa plastyczna- obrysowanie skarpety mazakiem, następnie wypełnianie plasteliną
  • Rzuty zawiniętą parą skarpetek do pudła lub kosza na pranie prawą i lewą ręką.

               Pomoce: sznurek do bielizny, klamerki, 5 par skarpet można użyć.

  1. Zabawa „Pierwsze napotkane zwierzęta” – zadanie matematyczne z przeliczaniem ( do 3):
    • dzieci siedzą na kocyku, a rodzic pokazuje emblematy wiejskiej zagrody oraz trzy zakryte paskami obrazki i mówi, że dotarliśmy na wieś, ale zwierzątka ukryły się przed nami,
    • wyjaśnienie dzieciom zadania, które pozwoli odszukać ukryte zwierzątka,
    • trzy ilustracje, a każda zasłonięta 3 paskami z oczkami od 1 do 3, odkrywamy kolejno z każdej ilustracji paski z taką liczba oczek jaką wyrzucimy na kostce (kostka ma tylko 3 oczka),
    • dzieci nazywają każde odsłonięte zwierzątko w takiej kolejności jak odkryły cały obrazek.
  2. Zabawa praca plastyczna „Wiejskie podwórko”.
    Rodzic zapoznaje dzieci z tematem i sposobem wykonania pracy plastycznej- każde dziecko ma za zadanie ulepić z plasteliny wybrane przez siebie zwierzątko – na koniec każdy sylabami mówi nazwę zwierzęcia, które ulepił, dzieci tworzą wspólne wiejskie podwórko ze swoich plastelinowych zwierzątek. Za każdą próbę wykonania zadania dziecko otrzymują od rodzica serduszko z papieru kolorowego samoprzylepnego na bluzeczkę.
Zabawy-matematyczne-GRUPA-PIESKI-A.Śliwka

 

GRUPA KOTKI 

 

Dziś kolejny dzień zajęć i będą to zabawy matematyczne. 

Potrzebne będą: karteczki częściowo przylepne z narysowanymi zwierzątkami, klej, nożyczki, papier kolorowy lub gazety. 

To zaczynamy! 

  1. Zabawa- rodzic jest farmerem i śpiewa lub mówi „ Stary Donald farmę miał ija, ijao; a na tej farmie ……… miał ija, ija o (wymyślamy nazwę zwierzątka a dziecko naśladuje).

     Powtarzamy kilka razy, za każdym razem inne zwierzątko. 

 

  1. Zabawa „Ile brakuje”- rozkładamy kartki ze zwierzątkami w rzędzie. Dziecko przelicza zwierzątka i odwraca się. W tym czasie rodzic chowa kilka obrazków, dziecko odwraca się przelicza, i odgaduje ile zwierzątek jest schowanych i jakich brakuje. Następnie można role zamienić- dziecko chowa a rodzic zgaduje.

 

  1. „Domki dla zwierząt”-Jak wiecie zwierzątka mają swoje domy i my dzisiaj zrobimy obrazki stajni, chlewiku albo obory wykorzystując figury geometryczne. Z kolorowych kartek lub gazet dziecko wycina potrzebne mu figury (kwadraty, prostokąty, trójkąty i koła) i tworzy obrazek. Dorysować można też zwierzątka lub dokleić traktor.

 

  1. Na zakończenie pograjcie z rodzicami w „Kalambury”. Do zabawy wykorzystamy jeszcze raz karteczki z narysowanymi zwierzątkami. Rodzic nakleja dziecku karteczkę na czole, tak aby ono nie widziało jakie to zwierzę, a sam ruchami – bez użycia głosu próbuje pokazać to co jest na obrazku. Dziecko odgaduje, później następuje zmiana- dziecko nakleja rodzicowi obrazek i on odgaduje a dziecko pokazuje. 

Grupa ” Zajączki”

ZWIERZĘTA-NA-WSI-MATEMATYKA

Grupa ” Pszczółki”

02.04